Nabory wniosków

Asset Publisher

Nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia/doposażenia stanowisk pracy



Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie informuje, iż w związku z realizacją projektu Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy w powiecie stargardzkim (II) współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach działania 6.1 w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027 (FEPZ 2021-2027) dysponuje środkami na realizację na refundację kosztów wyposażenia/doposażenia stanowisk pracy.
 
GŁÓWNE ZAŁOŻENIE PROJEKTU Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy w powiecie stargardzkim (II):

I. Warunki dla osób bezrobotnych.
  1. Do programu zostaną zakwalifikowane następujące osoby bezrobotne:

    •osoby, które ukończyły 18 rok życia i nie ukończyły 30 roku życia (tj. do dnia 30 urodzin), 
    •osoby, które ukończyły 55 rok życia,
    •osoby długotrwale bezrobotne (tj.: osoby bezrobotne, które pozostającą w rejestrze powiatowego urzędu pracy łącznie przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat, z wyłączeniem okresów odbywania stażu i przygotowania zawodowego dorosłych),
    •kobiety,
    •osoby o niskich kwalifikacjach (tj. osoby, które posiadają wykształcenie niepełne podstawowe, podstawowe, gimnazjalne, zawodowe lub średnie i nie posiadają wykształcenia policealnego lub pomaturalnego),
    •niepełnosprawni. 
UWAGA!
Uczestnik projektu nie może jednocześnie otrzymywać wsparcia w więcej niż jednym projekcie z zakresu aktywizacji społeczno-zawodowej dofinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) niezależnie od instytucji udzielającej wsparcia.
  1. Udział w projekcie osoby młodej w wieku poniżej 30 roku życia poprzedzony będzie oceną umiejętności cyfrowych oraz – w razie potrzeby – uzupełnieniem poziomu kompetencji.
Ocena umiejętności cyfrowych dokonywana jest przez pracownika urzędu – pośrednika pracy.
  1. Warunek obowiązkowy dla przedsiębiorcy – efektywność zatrudnieniowa:
Przedsiębiorcy, którym zostanie przyznana refundacja kosztów wyposażenia/doposażenia stanowiska pracy w ramach projektu Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy w powiecie stargardzkim (II) współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach działania 6.1 w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027 (FEPZ 2021-2027) mają obowiązek utrzymania utworzonego stanowiska pracy  przez okres co najmniej 25 miesięcy.
 
Urząd dysponuje środkami finansowymi na refundację kosztów wyposażenia 5 stanowisk pracy w kwocie nieprzekraczającej 45.000,00 złotych na każde stanowisko.
 
Wnioski od organizatorów zainteresowanych tą formą aktywizacji będą przyjmowane od 24.01.2025 r. do momentu zamknięcia naboru.
O sposobie rozpatrzenia wniosku o refundację kosztów wyposażenia/doposażenia stanowiska pracy wnioskodawcy  będą informowani w terminie do trzydziestu dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.
 
UWAGA!
W 2025 r. obowiązują nowe formularze wniosków.
 
Obowiązujące formularze wniosków można pobrać ze strony internetowej stargard.praca.gov.pl w zakładkach:
- dokumenty do pobrania,
- wyposażenie i doposażenie stanowiska pracy.
 
FORMULARZE WNIOSKÓW
 
Informacje merytoryczne dotyczące refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy można uzyskać:
  • telefonicznie pod numerem tel. (91) 834-53-27 lub
  • osobiście po pobraniu numerka z biletomatu w siedzibie PUP Stargard (Refundacje i KFS).
DODATKOWA INFORMACJA DLA OSÓB BEZROBOTNYCH
Wszelkie wsparcie osobom bezrobotnym udzielane jest na podstawie indywidualnego planu działania (IPD), który przygotowywany jest, przy udziale osoby bezrobotnej, w trakcie pierwszej wizyty u doradcy klienta. Pierwszy termin wizyty do doradcy klienta wyznaczany jest przez pracowników urzędu rejestrujących osoby bezrobotne.
Osoba bezrobotna zainteresowana podjęciem pracy w ramach wyposażenia stanowiska pracy musi mieć opracowany IPD przed dniem skierowania do pracy.
Podstawa prawna: Art. 34a. Ustawy z dnia 20.04.2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tj.: Dz. U. z 2024 r., poz. 475 z późn. zm.). 
 
Art. 34a.
1.Powiatowy urząd pracy, udzielając bezrobotnemu pomocy określonej w ustawie, przygotowuje indywidualny plan działania. Indywidualny plan działania może być przygotowany również dla poszukującego pracy.
1a. Pomoc udzielana przez powiatowy urząd pracy w ramach indywidualnego planu działania jest dostosowana do indywidualnych potrzeb i możliwości bezrobotnego lub poszukującego pracy, z uwzględnieniem jego wykształcenia, doświadczenia zawodowego oraz możliwości podjęcia pracy lub działalności gospodarczej.
2. Indywidualny plan działania jest przygotowywany przez doradcę klienta przy udziale bezrobotnego lub poszukującego pracy i zawiera w szczególności:
1) działania możliwe do zastosowania przez urząd pracy w ramach pomocy określonej w ustawie;
2) działania planowane do samodzielnej realizacji przez bezrobotnego lub poszukującego pracy w celu poszukiwania pracy;
3) planowane terminy realizacji poszczególnych działań;
4) formy, planowaną liczbę i terminy kontaktów z doradcą klienta lub innym pracownikiem urzędu pracy;
5) termin i warunki zakończenia realizacji indywidualnego planu działania.
 
UWAGA
Od dnia 01.01.2025 r. obowiązują kody PKD zgodnie z  Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2024 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD).
 

Zapisz się na newsletter w wybranej kategorii

Brak dostępnych newsletterów