Nabór wniosków o sfinansowanie kosztów studiów podyplomowych

Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie informuje, że w 2025 r. dysponuje środkami na  sfinansowanie kosztów studiów podyplomowych

Wnioski o tę formę wsparcia przyjmowane będą od 06.05.2025 r. do 20.05.2025 r. lub do momentu wyczerpania środków finansowych.

Obowiązujące formularze wniosków można pobrać ze strony internetowej stargard.praca.gov.pl w zakładkach:

  • dokumenty do pobrania,​​​​
  • studia podyplomowe,​​​​

FORMULARZE WNIOSKÓW

Informacje merytoryczne dotyczące studiów podyplomowych można uzyskać:

  • telefonicznie pod numerami tel.: (91) 834-53-36, (91) 834-53-46,  lub
  • osobiście, po pobraniu numerka z biletomatu znajdującego się w siedzibie PUP Stargard (SZKOLENIA).

Ważne informacje:

Wszystkie formy wsparcia udzielane są osobom bezrobotnym na podstawie indywidualnego planu działania (IPD). Indywidualny plan działania przygotowywany jest, przy udziale osoby bezrobotnej, w trakcie pierwszej wizyty u doradcy klienta. Pierwszy termin wizyty do doradcy klienta wyznaczany jest przez pracowników urzędu rejestrujących osoby bezrobotne.

Wnioski o przyznanie dofinansowania studiów podyplomowych dla bezrobotnych należy składać po ustaleniu IPD.

Podstawa prawna: art. 34a Ustawy z dnia 20.04.2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2025 r., poz. 214).

Art. 34a

1.Powiatowy urząd pracy, udzielając bezrobotnemu pomocy określonej w ustawie, przygotowuje indywidualny plan działania. Indywidualny plan działania może być przygotowany również dla poszukującego pracy.
1a. Pomoc udzielana przez powiatowy urząd pracy w ramach indywidualnego planu działania jest dostosowana do indywidualnych potrzeb i możliwości bezrobotnego lub poszukującego pracy, z uwzględnieniem jego wykształcenia, doświadczenia zawodowego oraz możliwości podjęcia pracy lub działalności gospodarczej.
2. Indywidualny plan działania jest przygotowywany przez doradcę klienta przy udziale bezrobotnego lub poszukującego pracy i zawiera w szczególności:
1) działania możliwe do zastosowania przez urząd pracy w ramach pomocy określonej w ustawie;
2) działania planowane do samodzielnej realizacji przez bezrobotnego lub poszukującego pracy w celu poszukiwania pracy;
3) planowane terminy realizacji poszczególnych działań;
4) formy, planowaną liczbę i terminy kontaktów z doradcą klienta lub innym pracownikiem urzędu pracy;
5) termin i warunki zakończenia realizacji indywidualnego planu działania

Informacje o publikacji dokumentu


Studia podyplomowe

Załączniki

01. Wniosek st. podyplomowe - bezrobotny
01. Wniosek st. podyplomowe - bezrobotny.doc 210 KB
02. Wniosek st. podyplomowe - poszukujący pracy
02. Wniosek st. podyplomowe - poszukujący pracy.doc 212 KB
03. Załącznik nr 1 - Informacja o studiach
03. Załącznik nr 1 - Informacja o studiach.doc 52 KB
04. Załacznik nr 2 - Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu sie o pomoc de minimis.xls
04. Załacznik nr 2 - Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu sie o pomoc de minimis.xls.xlsx 62 KB
05. Załącznik nr 2a - Formularz informacji pomoc de minimis
05. Załącznik nr 2a - Formularz informacji pomoc de minimis.doc 38 KB
06. Oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis 2023-2831-4
06. Oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis 2023-2831-4.docx 18 KB
Informacje o publikacji dokumentu


MARZEC 2025

Sprawozdanie miesięczne za marzec 2025

 

    LICZBA BEZROBOTNYCH W TYM Z PRAWEM DO ZASIŁKU
Wskaźnik bezrobocia stan z poprzedniego miesiąca 31.02.2025 OGÓŁEM OGÓŁEM         stan z poprzedniego miesiąca RÓŻNICA KOBIETY KOBIETY  stan z poprzedniego miesiąca RÓŻNICA OGÓŁEM OGÓŁEM   stan z poprzedniego miesiąca RÓŻNICA KOBIETY KOBIETY  stan z poprzedniego miesiąca RÓŻNICA
STARGARD MIASTO 3,8% 1 412 1 428 -16 790 791 -1 188 208 -20 116 114 2
  GMINA 3,4% 315 323 -8 185 195 -10 36 44 -8 20 27 -7
  RAZEM x 1 727 1 751 -24 975 986 -11 224 252 -28 136 141 -5
CHOCIWEL MIASTO x 69 83 -14 50 58 -8 9 14 -5 7 9 -2
  GMINA x 64 72 -8 36 40 -4 8 8 0 2 2 0
  RAZEM 4,9% 133 155 -22 86 98 -12 17 22 -5 9 11 -2
DOBRZANY MIASTO x 8 8 0 6 6 0 1 1 0 1 1 0
  GMINA x 131 126 5 81 80 1 19 19 0 13 13 0
  RAZEM 5,1% 139 134 5 87 86 1 20 20 0 14 14 0
SUCHAŃ MIASTO x 27 33 -6 12 16 -4 8 8 0 3 3 0
  GMINA x 87 86 1 47 45 2 11 14 -3 8 9 -1
  RAZEM 4,9% 114 119 -5 59 61 -2 19 22 -3 11 12 -1
KOBYLANKA GMINA 2,7% 104 106 -2 61 60 1 13 12 1 11 8 3
MARIANOWO GMINA 4,7% 78 86 -8 56 61 -5 10 12 -2 7 8 -1
STARA DĄBROWA GMINA 5,1% 107 108 -1 61 61 0 9 16 -7 4 8 -4
DOLICE GMINA 4,8% 186 201 -15 109 121 -12 18 22 -4 6 10 -4
IŃSKO MIASTO x 28 37 -9 20 27 -7 2 2 0 2 2 0
  GMINA x 42 48 -6 19 22 -3 3 4 -1 2 1 1
  RAZEM 4,8% 70 85 -15 39 49 -10 5 6 -1 4 3 1
Powiat Stargardzki OGÓŁEM 4,0% 2 658 2 745 -87 1 533 1 583 -50 335 384 -49 202 215 -13
 Stopa Bezrobocia w powiecie stargardzkim w miesiącu styczeń 2025 wynosiła - 7,3%
Informacje o publikacji dokumentu


LUTY 2025

Sprawozdanie miesięczne za luty 2025

    LICZBA BEZROBOTNYCH W TYM Z PRAWEM DO ZASIŁKU
Wskaźnik bezrobocia stan z poprzedniego miesiąca 31.01.2025 OGÓŁEM OGÓŁEM         stan z poprzedniego miesiąca RÓŻNICA KOBIETY KOBIETY  stan z poprzedniego miesiąca RÓŻNICA OGÓŁEM OGÓŁEM   stan z poprzedniego miesiąca RÓŻNICA KOBIETY KOBIETY  stan z poprzedniego miesiąca RÓŻNICA
STARGARD MIASTO 3,8% 1 428 1 408 20 791 792 -1 208 191 17 114 115 -1
  GMINA 3,3% 323 311 12 195 193 2 44 49 -5 27 32 -5
  RAZEM x 1 751 1 719 32 986 985 1 252 240 12 141 147 -6
CHOCIWEL MIASTO x 83 82 1 58 58 0 14 12 2 9 8 1
  GMINA x 72 72 0 40 38 2 8 6 2 2 0 2
  RAZEM 4,9% 155 154 1 98 96 2 22 18 4 11 8 3
DOBRZANY MIASTO x 8 7 1 6 5 1 1 0 1 1 0 1
  GMINA x 126 128 -2 80 80 0 19 18 1 13 11 2
  RAZEM 5,1% 134 135 -1 86 85 1 20 18 2 14 11 3
SUCHAŃ MIASTO x 33 30 3 16 15 1 8 7 1 3 3 0
  GMINA x 86 80 6 45 42 3 14 10 4 9 7 2
  RAZEM 4,6% 119 110 9 61 57 4 22 17 5 12 10 2
KOBYLANKA GMINA 2,6% 106 105 1 60 57 3 12 11 1 8 7 1
MARIANOWO GMINA 4,7% 86 83 3 61 59 2 12 12 0 8 9 -1
STARA DĄBROWA GMINA 5,1% 108 108 0 61 60 1 16 17 -1 8 8 0
DOLICE GMINA 4,7% 201 196 5 121 120 1 22 14 8 10 7 3
IŃSKO MIASTO x 37 37 0 27 26 1 2 3 -1 2 3 -1
  GMINA x 48 52 -4 22 25 -3 4 5 -1 1 1 0
  RAZEM 5,1% 85 89 -4 49 51 -2 6 8 -2 3 4 -1
Powiat Stargardzki OGÓŁEM 3,9% 2 745 2 699 46 1 583 1 570 13 384 355 29 215 211 4

 Stopa Bezrobocia w powiecie stargardzkim w miesiącu styczeń 2025 wynosiła - 7,3%

   - MRPiPS - 01 sprawozdanie o rynku pracy

  - podstawowe dane statystyczne luty 2025

Informacje o publikacji dokumentu


ZESTAWIENIE BEZROBOCIA W POWIECIE STARGARDZKIM W 2025 ROKU

Miesiąc Stopa bezrobocia
w Polsce
Stopa bezrobocia
w województwie
Stopa bezrobocia
w powiecie
styczeń 5,4 7,2 7,3
luty 5,4 7,3 7,3
marzec 5,3 7,1 7,1
kwiecień      
maj      
czerwiec      
lipiec      
sierpień      
wrzesień      
październik      
listopad      
grudzień      

* oznacza, że dane zostały zmienione w stosunku do wcześniej opublikowanych.

  - zestawienie bezrobocia w powiecie stargardzkim w 2025 roku

  - zestawienie bezrobocia w powiecie stargardzkim w 2025 roku według miast i gmin

 

 

Przydatne Linki:

 

Informacje o publikacji dokumentu


Informacja o projekcie FEPZ-III edycja

 

Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie jest realizatorem projektu pt. Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy w powiecie stargardzkim (III)

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Działania 6.1 Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027.

Okres realizacji projektu: od 01 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2026 r.

Rekrutacja uczestników do projektu prowadzona jest w sposób ciągły w zależności od formy wsparcia, zgodnie z ogłoszonymi naborami wniosków - nie dłużej niż do dnia 31.12.2026 r. lub do wyczerpania środków finansowych.

Cel projektu:

Celem projektu jest zwiększenie możliwości zatrudnienia klientów Powiatowego Urzędu Pracy w Stargardzie znajdujących się w trudnej sytuacji na rynku pracy, tj. osób w wieku 18-29 lat, osób w wieku 55 lat i więcej, osób długotrwale bezrobotnych, kobiet, osób
o niskich kwalifikacjach oraz osób  z niepełnosprawnościami.

Grupy docelowe – uczestnicy projektu:

Projekt obejmie wsparciem grupę odbiorców wskazaną w Regulaminie naboru nr FEPZ. 06.01-IP.01-001/25, którą stanowią klienci Powiatowego Urzędu Pracy w Stargardzie znajdujący się w trudnej sytuacji na rynku pracy, tj.

  • osoby w wieku 18-29 lat,
  • osoby w wieku 55 lat i więcej,
  • osoby długotrwale bezrobotne,
  • kobiety,
  • osoby o niskich kwalifikacjach,
  • osoby z niepełnosprawnościami

214 osób (110 kobiet / 104 mężczyzn).

Zadania  realizowane w projekcie:

  • Indywidualny Plan Działania, pośrednictwo pracy i/lub poradnictwo zawodowe: obligatoryjnie dla wszystkich uczestników projektu utworzenie lub modyfikacja IPD, w którym określona będzie ścieżka wsparcia, zgodnie z rozpoznanymi potrzebami uczestnika oraz usługa doradztwa zawodowego i/lub pośrednictwa pracy – 214 K/M;
  • Staż: skierowanie na staż - 70 osób K/M;
  • Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej: przyznanie bezzwrotnej dotacji – 66 osób K/M;
  • Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy: zatrudnienie - 31 osób KiM;
  • Szklenia: skierowanie na szkolenia zgodnie z IPD - 47 osób K/M – ich efektem będzie uzyskanie kwalifikacji po opuszczeniu programu zgodnie z definicją wskaźnika rezultatu bezpośredniego zawartą w LWK 2021-2027 .
  • Udział w projekcie osoby młodej w wieku 18-29 lat poprzedzony jest oceną umiejętności cyfrowych oraz – w razie potrzeby – uzupełnieniem poziomu kompetencji. Ocena umiejętności cyfrowych dokonywana jest przez pracownika urzędu – pośrednika pracy.

Rezultaty projektu:

Głównym rezultatem projektu będzie podjęcie zatrudnienia przez co najmniej 97 osób zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie pracy w Stargardzie.

Wartość projektu wynosi: 5 885 572,79 zł

  • Wkład Europejski Fundusz Społeczny Plus:  5 002 736,90 zł
  • Wkład krajowy:                                                    882 835,89 zł

Projekt realizowany jest zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasadą równości kobiet i mężczyzn.

 Po szczegółowe informacje zapraszamy do:

Osoby bezrobotne zainteresowane odbyciem stażu w celu uzyskania dodatkowych informacji proszone są o zgłaszanie do swojego doradcy klienta w godzinach od 08:00 do 14:00.

Informacje merytoryczne dotyczące warunków uzyskania środków na podjęcie działalności gospodarczej udzielane są w pok. 305, III piętro oraz telefonicznie pod numerami telefonów: (91) 834-53-60, (91) 834-53-61.

Informacje merytoryczne dotyczące refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy można uzyskać w pok. 304, III piętro lub pod numerem telefonu: (91) 834-53-27.

Informacje merytoryczne dotyczące szkoleń można uzyskać w pok. 103, I piętro lub pod numerami telefonów: (91) 834-53-46, (91) 834-53-36, (91) 834-53-37.

#FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie

nabory https://stargard.praca.gov.pl/aktualne-nabory

Załączniki

plakat projekt FEPZ-III edycja
plakat projekt FEPZ-III edycja.pdf 236 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Informacja o projekcie pt. Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy w powiecie stargardzkim (I) współfinansowanym z EFS+ w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027



Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie jest realizatorem projektu pt. Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy w powiecie stargardzkim (I)
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Działania 6.1 Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027
 
Okres realizacji projektu: od 01 stycznia 2023 r. do 30 czerwca 2024 r.
Rekrutacja uczestników do projektu prowadzona jest w sposób ciągły, do wyczerpania środków finansowych, ale nie dłużej niż do dnia 30.06.2024 r. (zgodnie z ogłoszonymi naborami na poszczególne zadania - poniżej link do naborów ).
 
Cel projektu:
Celem projektu jest zwiększenie możliwości zatrudnienia klientów Powiatowego Urzędu Pracy w Stargardzie wyłącznie znajdujących się w trudnej sytuacji na rynku pracy, tj. osób w wieku 18-29 lat, osób w wieku 55 lat i więcej, osób długotrwale bezrobotnych, kobiet, osób o niskich kwalifikacjach i/lub kompetencjach oraz osób  z niepełnosprawnościami.
 
Grupy docelowe – uczestnicy projektu:
Projekt obejmie wsparciem grupę odbiorców wskazaną w SZOP FEPZ 2021-2027 oraz Regulaminie naboru nr FEPZ.06.01-IP.01-001/23, którą stanowią:
  • osoby w wieku 18-29 lat
  • osoby w wieku 55 lat i więcej,
  • osoby długotrwale bezrobotne,
  • kobiety,
  • osoby o niskich kwalifikacjach i/lub kompetencjach
  • osoby z niepełnosprawnościami
– 166 osób (90 kobiet / 76 mężczyzn).
 
Zadania  realizowane w projekcie:
  • Indywidualny Plan Działania, pośrednictwo pracy/poradnictwo zawodowe: obligatoryjnie dla wszystkich uczestników projektu utworzenie lub modyfikacja IPD, w którym określona będzie ścieżka wsparcia, zgodnie z rozpoznanymi potrzebami uczestnika oraz usługa doradztwa zawodowego i/lub pośrednictwa pracy – 166 osób 90K/76M;
  • Staż: skierowanie na staż - 40 osób K/M;
  • Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej: przyznanie bezzwrotnej dotacji - 36 osób K/M;
  • Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy - zatrudnienie - 35 osób KiM;
  • Szklenia: skierowanie na szkolenia - 55 osób K/M – ich efektem będzie uzyskanie kwalifikacji po opuszczeniu programu zgodnie z definicją wskaźnika rezultatu bezpośredniego zawartą w LWK 2021-2027 .
 
Rezultaty projektu:
Głównym rezultatem projektu będzie podjęcie zatrudnienia przez co najmniej 80 osób zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie pracy w Stargardzie.
 
Wartość projektu wynosi: 3 778 524,66 zł
  • Wkład Europejski Fundusz Społeczny Plus:  3 211 745,96 zł
  • Wkład krajowy:                                                566 778,70 zł
 
Projekt realizowany zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasadą równości kobiet i mężczyzn.
 
 Po szczegółowe informacje zapraszamy do:
Osoby bezrobotne zainteresowane odbyciem stażu w celu uzyskania dodatkowych informacji proszone są o zgłaszanie do swojego doradcy klienta w godzinach od 08:00 do 14:00.
Informacje merytoryczne dotyczące warunków uzyskania środków na podjęcie działalności gospodarczej udzielane są w pok. 303, III piętro oraz telefonicznie pod numerami telefonów: (91) 834-53-60, (91) 834-53-61.
Informacje merytoryczne dotyczące refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy można uzyskać w pok. 304, III piętro lub pod numerem telefonu: (91) 834-53-27.
Informacje merytoryczne dotyczące szkoleń można uzyskać w pok. 103, I piętro lub pod numerem telefonu: (91) 834-53-36.
 
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie


nabory: https://stargard.praca.gov.pl/aktualne-nabory

barwy RP i godło RP

 

Załączniki

(1)PLAKAT FEPZ-I
(1)PLAKAT FEPZ-I.pdf 237 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Majówka

Uprzejmie informujemy, że urząd jest zamkniety dnia 2 maja 2025 roku.

 

Informacje o publikacji dokumentu


Nabór wniosków o przyznanie bonu na zasiedlenie

Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie informuje, że w 2025 r. dysponuje środkami finansowymi na przyznanie 2 bonów na zasiedlenie w wysokości po 10.000,00 zł każdy.

Informacje dodatkowe dla osoby ubiegającej się o przyznanie bonu na zasiedlenie

Wnioski o tę formę wsparcia przyjmowane będą od 08.04.2025 r. do 23.04.2025 r. 23.05.2025 r. lub do momentu wyczerpania środków (dodano 24.04.2025 r.)

Obowiązujące formularze wniosków można pobrać ze strony internetowej stargard.praca.gov.pl w zakładkach:

  • dokumenty do pobrania,
  • bon na zasiedlenie.

FORMULARZE WNIOSKÓW

Informacje merytoryczne dotyczące bonów na zasiedlenie można uzyskać:

  • telefonicznie pod numerami tel.: (91) 834-53-23, (91) 834-53-53,  lub
  • osobiście po wcześniejszym umówieniu  wizyty przez stronę internetową https://bezkolejki.eu/pupstargard (STAŻE),
  • osobiście, po pobraniu numerka z biletomatu znajdującego się w siedzibie PUP Stargard (STAŻE).

Ważne informacje:

Wszystkie formy wsparcia udzielane są osobom bezrobotnym na podstawie indywidualnego planu działania (IPD). Indywidualny plan działania przygotowywany jest, przy udziale osoby bezrobotnej, w trakcie pierwszej wizyty u doradcy klienta. Pierwszy termin wizyty do doradcy klienta wyznaczany jest przez pracowników urzędu rejestrujących osoby bezrobotne.

Wnioski o przyznanie bonów na zasiedlenie należy składać po ustaleniu IPD.

Podstawa prawna: art. 34a Ustawy z dnia 20.04.2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2025 r., poz. 214).

Art. 34a

1.Powiatowy urząd pracy, udzielając bezrobotnemu pomocy określonej w ustawie, przygotowuje indywidualny plan działania. Indywidualny plan działania może być przygotowany również dla poszukującego pracy.
1a. Pomoc udzielana przez powiatowy urząd pracy w ramach indywidualnego planu działania jest dostosowana do indywidualnych potrzeb i możliwości bezrobotnego lub poszukującego pracy, z uwzględnieniem jego wykształcenia, doświadczenia zawodowego oraz możliwości podjęcia pracy lub działalności gospodarczej.
2. Indywidualny plan działania jest przygotowywany przez doradcę klienta przy udziale bezrobotnego lub poszukującego pracy i zawiera w szczególności:
1) działania możliwe do zastosowania przez urząd pracy w ramach pomocy określonej w ustawie;
2) działania planowane do samodzielnej realizacji przez bezrobotnego lub poszukującego pracy w celu poszukiwania pracy;
3) planowane terminy realizacji poszczególnych działań;
4) formy, planowaną liczbę i terminy kontaktów z doradcą klienta lub innym pracownikiem urzędu pracy;
5) termin i warunki zakończenia realizacji indywidualnego planu działania

Informacje o publikacji dokumentu


Szkolenia

Informacje o publikacji dokumentu


Zakończenie naboru wniosków na szkolenia indywidualne

Zakończenie naboru wniosków
Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie informuje, że w 2025 r. dysponuje środkami na finansowanie szkoleń indywidualnych.
 
Na szkolenia indywidualne mogą zostać skierowane osoby zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Stargardzie jako osoby bezrobotne lub poszukujące pracy (dot. art. 43 ust. 1 i ust. 3  ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy). Szkolenia osób zarejestrowanych są organizowane i finansowane w celu podniesienia ich kwalifikacji zawodowych i innych kwalifikacji zwiększających szansę na podjęcie lub utrzymanie zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub działalności gospodarczej, w szczególności w przypadku:
 
1) braku kwalifikacji zawodowych;
2) konieczności zmiany lub uzupełnienia kwalifikacji;
3) utraty zdolności do wykonywania pracy w dotychczas wykonywanym zawodzie;
4) braku umiejętności aktywnego poszukiwania pracy.
 
Wnioski przyjmowane będą od 01.04.2025 r. do 15.04.2025 r.
Kryteria brane pod uwagę w chwili rozpatrywania wniosków :

  • weryfikacja wniosków pod względem formalno - merytorycznym,
  • barometr zawodów 2025 powiatu stargardzkiego, który określa jakie zawody deficytowe występują w powiecie stargardzkim,
  • barometr zawodów 2025 województwa zachodniopomorskiego, który określa, jakie zawody deficytowe występują w województwie zachodniopomorskim,
  • efektywność szkoleń za rok 2023/2024 (tzn. czy osoby po przeprowadzonych szkoleniach w 2023 i 2024 roku w określonym zakresie podejmowały pracę lub działalność gospodarczą),
  • oświadczenie pracodawcy potwierdzające możliwość zatrudnienia osoby bezrobotnej po zakończonym szkoleniu,
  • brak aktualnej oferty pracy

 
W pierwszej kolejności na szkolenia indywidualne będą kierowane osoby, które nie korzystały z danej formy wsparcia.
 
Obowiązujące formularze wniosków oraz innych druków dotyczących szkoleń można pobrać ze strony internetowej stargard.praca.gov.pl w zakładce dokumenty do pobrania:

  • wniosek na szkolenie indywidualne
  • oświadczenie pracodawcy o możliwości zatrudnienia po zakończonym szkoleniu
  • druk – wybór jednostki szkoleniowej
  • barometr zawodów

DOKUMENTY DO POBRANIA

Ważne informacje:
 
Przed rozpatrzeniem wniosku pracownik urzędu (pośrednik pracy) zweryfikuje czy na dzień złożenia wniosku na szkolenie, Urząd dysponuje ofertą pracy zgodną z dotychczasowymi kwalifikacjami i doświadczeniem osoby bezrobotnej.

Wszystkie formy wsparcia udzielane są osobom bezrobotnym na podstawie indywidualnego planu działania (IPD). Indywidualny plan działania przygotowywany jest, przy udziale osoby bezrobotnej, w trakcie pierwszej wizyty u doradcy klienta. Pierwszy termin wizyty do doradcy klienta wyznaczany jest przez pracowników urzędu rejestrujących osoby bezrobotne.
 
Informujemy, że w zależności od kosztu i rodzaju szkolenia, Urząd może podjąć decyzję o częściowym finansowaniu tego szkolenia.
 
Termin rozpatrzenia wniosków do 30 dni.
 
Informacje merytoryczne dotyczące szkoleń można uzyskać:

  • telefonicznie pod numerami tel.: (91) 834-53-36, (91) 834-53-37, (91) 834-53-46 lub
  • osobiście po wcześniejszym umówieniu wizyty telefonicznie pod numerami 
    tel.: (91) 834-53-46, (91) 834-53-36, (91) 834-53-37 lub
  • osobiście, po pobraniu numerku z biletomatu znajdującego się w siedzibie PUP Stargard (SZKOLENIA).

Załączniki

logo_caz
logo_caz.png 10 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Nabór wniosków o zorganizowanie staży finansowanych ze środków Funduszu Pracy

Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie informuje, iż dysponuje środkami finansowymi Funduszu Pracy na organizację staży.

Na staż mogą zostać skierowane osoby zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Stargardzie jako osoby bezrobotne.

Staż może zostać przyznany na okres do 6 miesięcy.

Umowy o staże realizowane na podstawie wniosków złożonych w niniejszym naborze podpisywane będą nie później niż dnia 28.04.2025 r.

Wnioski bez wskazanych kandydatów do odbycia stażu, realizowane będą w przypadku zrekrutowania osoby bezrobotnej do dnia 25.04.2025 r.

 
Efektywność zatrudnieniowa:

Założeniem wsparcia udzielanego przez Urząd jest wymóg efektywności zatrudnieniowej podejmowanych działań. 

Jako efektywność zatrudnieniową rozumie się zatrudnienie osoby bezrobotnej po zakończonym stażu w ramach:

  • umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy na okres co najmniej 30 dni z minimalnym wynagrodzeniem za ten okres,
  • umowy zlecenia na okres co najmniej 30 dni; z tytułu wykonywania umowy zlecenia Organizator musi wypłacić wynagrodzenie w wysokości co najmniej minimalnego wynagrodzenia za pracę za ww. 30 dni lub za każdy miesiąc wykonywania zlecenia, jeśli umowa zostanie zawarta na okres dłuższy niż 30 dni, niezależnie od liczby przepracowanych przez zleceniobiorcę godzin (należy ustalić taką wysokość stawki godzinowej za wykonywanie zlecenia, aby po przemnożeniu przez liczbę przepracowanych godzin uzyskać kwotę minimalnego wynagrodzenia za pracę).

Wnioski od organizatorów zainteresowanych zorganizowaniem staży przyjmowane są od dnia 01.04.2025 r. do dnia 11.04.2025 r. 

UWAGA!!!
W 2025 r. obowiązują nowe wzory wniosków o staż.

Obowiązujące druki wniosków można pobrać ze strony internetowej stargard.praca.gov.pl w zakładkach:

O sposobie rozpatrzenia wniosku o zorganizowanie stażu, organizatorzy zostaną poinformowani w terminie do 30 dni od dnia złożenia wniosku.
 

Informacja w sprawie staży:

  • dla osób bezrobotnych – u doradcy klienta osobiście lub pod nr tel. (91) 578-40-14 wew. od 64 do 69 lub pod nr tel. (91) 834-53-23, (91) 834-53-53 lub osobiście po wcześniejszym umówieniu wizyty telefonicznie pod nr (91) 834 53-23, (91) 834-53-53 lub przez stronę,
  • dla organizatorów – pod nr tel. (91) 834-53-23, (91) 834-53-53 lub osobiście po  umówieniu wizyty telefonicznie pod nr (91) 834 53-23, (91) 834-53-53 lub przez stronę internetową https://bezkolejki.eu/pupstargard (staże).
Informacje o publikacji dokumentu


KOMUNIKAT dla organizatorów robót publicznych

Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie informuje organizatorów robót publicznych, że w 2025 r. refundacje wynagrodzeń wypłacanych osobom bezrobotnym zatrudnionym w ramach robót publicznych dokonywane będą przez okres do 6 miesięcy, w wysokości do 4.050,00 zł (nie więcej jednak niż 50% przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale).

Organizatorem robót publicznych mogą być: powiat, gminy, organizacje pozarządowe zajmujące się problematyką ochrony środowiska, kultury, oświaty, kultury fizycznej i turystyki, opieki zdrowotnej, bezrobocia oraz pomocy społecznej.

Wnioski od organizatorów robót publicznych przyjmowane będą do dnia 25.04.2025 r. (dodano 15.04.2025 r.).

Obowiązujące druki wniosków można pobrać ze strony internetowej stargard.praca.gov.pl w zakładkach:

  • dokumenty do pobrania
  • roboty publiczne.

FORMULARZE WNIOSKÓW
 

Informacje o publikacji dokumentu


Nabór wniosków o zorganizowanie prac interwencyjnych

Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie informuje, iż dysponuje środkami na finansowanie części kosztów zatrudnienia osób bezrobotnych w formie prac interwencyjnych.
Do pracy w ramach prac interwencyjnych mogą zostać skierowane osoby zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Stargardzie jako osoby bezrobotne.

Prace interwencyjne mogą zostać zorganizowane  na okres 6-ciu miesięcyz comiesięczną refundacją części kosztów ponoszonych przez pracodawcę na: 

  • wynagrodzenie brutto w wysokości do 1.650,00 

oraz

  • składki na ubezpieczenia społeczne stanowiące koszty osobowe pracodawcy od refundowanej kwoty.

Po okresie refundacji pracodawca zobowiązany jest do zatrudnienia skierowanej osoby na dalszy okres co najmniej 4 miesięcy.

Wnioski od pracodawców zainteresowanych tą formą wsparcia będą przyjmowane do momentu zamknięcia naboru dnia 14.04.2025 r. (zmieniono 09.04.2025 r.).

Obowiązujące druki wniosków można pobrać ze strony internetowej stargard.praca.gov.pl w zakładkach:

  • dokumenty do pobrania
  • prace  interwencyjne

FORMULARZE WNIOSKÓW

O sposobie rozpatrzenia wniosku o zorganizowanie prac interwencyjnych, wnioskodawcy zostaną poinformowani w terminie do 30 dni od dnia złożenia wniosku.

Finansowanie kosztów zatrudnienia osób bezrobotnych w formie prac interwencyjnych stanowi pomoc de minimis i udzielane na warunkach określonych w rozporządzeniu Komisji (UE) 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107  i 108  Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 2023/2831 z 15.12.2023).

Informacje merytoryczne dotyczące prac interwencyjnych  można uzyskać:

  • telefonicznie pod nr tel. (91) 834-53-27, lub
  • osobiście po wcześniejszym umówieniu przez stronę internetową https://bezkolejki.eu/pupstargard,  lub
  • osobiście po pobraniu numerka z biletomatu znajdującego się w siedzibie PUP Stargard (Refundacje i KFS)
Informacje o publikacji dokumentu


Program realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Stargardzie "Gotowe na Nowe"

Informacje o publikacji dokumentu


Nabór wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej dla osób bezrobotnych

Nabór wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej dla osób bezrobotnych


Regulamin rozpatrywania wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej

Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie informuje, że dysponuje środkami finansowymi na podjęcie działalności gospodarczej dla osób bezrobotnych.

Wnioski realizowane będą ze środków:

  • projektu Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy w powiecie stargardzkim (II)  współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w ramach działania 6.1 w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027 (FEPZ 2021-2027);
  • projektu Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy w powiecie stargardzkim (III)  współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w ramach działania 6.1 w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027 (FEPZ 2021-2027);
  • Funduszu Pracy.  

Środki będą przyznawane zgodnie z założeniami ww. projektów.

1. Warunki dla osób bezrobotnych.

Do programu zostaną zakwalifikowane następujące osoby bezrobotne:

•osoby, które ukończyły 18 rok życia i nie ukończyły 30 roku życia (tj. do dnia 30 urodzin)

•osoby, które ukończyły 55 rok życia,

•osoby długotrwale bezrobotne (tj.: osoby bezrobotne, które pozostającą w rejestrze powiatowego urzędu pracy łącznie przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat, z wyłączeniem okresów odbywania stażu i przygotowania zawodowego dorosłych),

•kobiety,

•osoby o niskich kwalifikacjach (tj. osoby, które posiadają wykształcenie niepełne podstawowe, podstawowe, gimnazjalne, zawodowe lub średnie i nie posiadają wykształcenia policealnego lub pomaturalnego - do ISCED3),

•niepełnosprawni.  

UWAGA!

Uczestnik projektu nie może otrzymać wsparcia w więcej niż jednym projekcie z zakresu aktywizacji społeczno-zawodowej dofinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) niezależnie od instytucji udzielającej wsparcia (wyjątek stanowią szkolenia z zakresu umiejętności cyfrowych, które można łączyć z innym wsparciem udzielanym przez Powiatowy Urząd Pracy).


2. Osoby zainteresowane uzyskaniem środków z FEPZ 2021-2027 na podjęcie działalności gospodarczej, muszą udokumentować fakt ukończenia szkolenia z zakresu przedsiębiorczości.


Szkolenie należy odbyć we własnym zakresie.

Bezpłatne szkolenie on-line dostępne jest między innymi na stronie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, „Jak założyć własną firmę?"

https://akademia.parp.gov.pl/course/view.php?id=297


3. Udział w projekcie osoby młodej w wieku poniżej 30 roku życia poprzedzony będzie oceną umiejętności cyfrowych oraz – w razie potrzeby – uzupełnieniem poziomu kompetencji.

 
Ocena umiejętności cyfrowych dokonywana jest przez pracownika urzędu – pośrednika pracy.

4. Osoby, które otrzymają środki na działalność gospodarczą mają obowiązek utrzymania działalności gospodarczej przez okres co najmniej 15 miesięcy.  

5. Na etapie wniosku, osoba bezrobotna musi zaproponować zabezpieczenie ewentualnego zwrotu środków. Szczegółowe informacje dotyczące zabezpieczenia:

 WYJAŚNIENIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZEŃ

Uwaga!
Wnioski osób bezrobotnych, które nie spełnią ww. kryteriów realizowane będą ze środków Funduszu Pracy.

Wnioski o przyznanie środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej przyjmowane będą od dnia 25.03.2025 r. do dnia 08.04.2025 r.
O sposobie rozpatrzenia wniosku osoby bezrobotne zostaną poinformowane w terminie do 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.
 
Urząd dysponuje środkami na udzielenie wsparcia 40 osobom w kwocie nieprzekraczającej 40.000,00 złotych.

Obowiązujące formularze wniosków można pobrać ze  strony internetowej stargard.praca.gov.pl w zakładkach:
- dokumenty do pobrania,
     - bezrobotni i poszukujący pracy,
            - środki na podjęcie działalności gospodarczej.
 

FORMULARZE WNIOSKÓW

Informacje merytoryczne dotyczące warunków przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej można uzyskać:

•telefonicznie pod numerem tel.: (91) 834-53-60 lub (91) 834-53-61
•osobiście po wcześniejszym umówieniu przez stronę internetową
 https://bezkolejki.eu/pupstargard (dotacje na rozpoczęcie działalności) lub,
•osobiście po pobraniu numerka z biletomatu w siedzibie PUP Stargard (dotacje na rozpoczęcie działalności).


WAŻNE INFORMACJE:
 
Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie informuje, że:

1. bezzwrotne środki publiczne na podjęcie działalności gospodarczej, można pozyskać tylko jeden raz w życiu, niezależnie od źródła finansowania (Fundusz Pacy, środki unijne, PFRON, inne środki publiczne) i niezależnie od instytucji, która takie środki przyznała

Podstawa prawna:
§ 6 ust. 3 pkt 1 
rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie dokonywania z Funduszu Pracy refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy oraz przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej (tj.: Dz. U z 2022, poz. 243 z późn. zm.)
 
§ 6.3.Do wniosku o dofinansowanie bezrobotny, absolwent CIS lub absolwent KIS dołączają oświadczenia o:
1) nieotrzymaniu bezzwrotnych środków Funduszu Pracy lub innych bezzwrotnych środków publicznych na podjęcie działalności gospodarczej lub rolniczej, założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej;

2. wszelkie wsparcie osobom bezrobotnym udzielane jest na podstawie indywidualnego planu działania; indywidualny plan działania przygotowywany jest, przy udziale osoby bezrobotnej, w trakcie pierwszej wizyty u doradcy klienta; pierwszy termin wizyty do doradcy klienta wyznaczany jest przez pracowników urzędu rejestrujących osoby bezrobotne.

Wnioski o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej należy składać po ustaleniu indywidualnego planu działania 
 
Podstawa prawna: Art. 34a. 
Ustawy z dnia 20.04.2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tj.: Dz. U. z 2025 r., poz. 214). 
 
Art. 34a.
1.Powiatowy urząd pracy, udzielając bezrobotnemu pomocy określonej w ustawie, przygotowuje indywidualny plan działania. Indywidualny plan działania może być przygotowany również dla poszukującego pracy.
1a. Pomoc udzielana przez powiatowy urząd pracy w ramach indywidualnego planu działania jest dostosowana do indywidualnych potrzeb i możliwości bezrobotnego lub poszukującego pracy, z uwzględnieniem jego wykształcenia, doświadczenia zawodowego oraz możliwości podjęcia pracy lub działalności gospodarczej.
2. Indywidualny plan działania jest przygotowywany przez doradcę klienta przy udziale bezrobotnego lub poszukującego pracy i zawiera w szczególności:
1) działania możliwe do zastosowania przez urząd pracy w ramach pomocy określonej w ustawie;
2) działania planowane do samodzielnej realizacji przez bezrobotnego lub poszukującego pracy w celu poszukiwania pracy;
3) planowane terminy realizacji poszczególnych działań;
4) formy, planowaną liczbę i terminy kontaktów z doradcą klienta lub innym pracownikiem urzędu pracy;
5) termin i warunki zakończenia realizacji indywidualnego planu działania.

UWAGA

Od dnia 01.01.2025 r. obowiązują kody PKD zgodnie z  Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2024 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD).

Informacje o publikacji dokumentu


Bon na zasiedlenie

Informacje o publikacji dokumentu


Informacja o projekcie FEPZ-II edycja (zmiana Aneks nr 1)

Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie jest realizatorem projektu pt. Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy w powiecie stargardzkim (II)

Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Działania 6.1 Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027

Okres realizacji projektu: od 01 stycznia 2024 r. do 30 czerwca 2025 r.

Rekrutacja uczestników do projektu prowadzona jest w sposób ciągły w zależności od formy wsparcia, zgodnie z ogłoszonymi naborami wniosków - nie dłużej niż do dnia 30.06.2025 r. lub do wyczerpania środków finansowych.

Cel projektu:

Celem projektu jest zwiększenie możliwości zatrudnienia klientów Powiatowego Urzędu Pracy w Stargardzie znajdujących się w trudnej sytuacji na rynku pracy, tj. osób w wieku 18-29 lat, osób w wieku 55 lat i więcej, osób długotrwale bezrobotnych, kobiet, osób
o niskich kwalifikacjach oraz osób  z niepełnosprawnościami.

Grupy docelowe – uczestnicy projektu:

Projekt obejmie wsparciem grupę odbiorców wskazaną w Regulaminie naboru nr FEPZ. 06.01-IP.01-001/24, którą stanowią klienci Powiatowego Urzędu Pracy w Stargardzie znajdujący się w trudnej sytuacji na rynku pracy, tj.

  • osoby w wieku 18-29 lat,
  • osoby w wieku 55 lat i więcej,
  • osoby długotrwale bezrobotne,
  • kobiety,
  • osoby o niskich kwalifikacjach,
  • osoby z niepełnosprawnościami

– 193 osób (99 kobiet / 94 mężczyzn).

Zadania  realizowane w projekcie:

  • Indywidualny Plan Działania, pośrednictwo pracy i/lub poradnictwo zawodowe: obligatoryjnie dla wszystkich uczestników projektu utworzenie lub modyfikacja IPD, w którym określona będzie ścieżka wsparcia, zgodnie z rozpoznanymi potrzebami uczestnika oraz usługa doradztwa zawodowego i/lub pośrednictwa pracy – 193 99K/94M;
  • Staż: skierowanie na staż - 65 osób K/M;
  • Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej: przyznanie bezzwrotnej dotacji - 53 osoby K/M;
  • Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy - zatrudnienie - 25 osób KiM;
  • Szklenia: skierowanie na szkolenia zgodnie z IPD - 50 osób K/M – ich efektem będzie uzyskanie kwalifikacji po opuszczeniu programu zgodnie z definicją wskaźnika rezultatu bezpośredniego zawartą w LWK 2021-2027 .

Rezultaty projektu:

Głównym rezultatem projektu będzie podjęcie zatrudnienia przez co najmniej 117 osób zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie pracy w Stargardzie.

Wartość projektu wynosi: 4 117 527,84 zł

  • Wkład Europejski Fundusz Społeczny Plus:  3 499 898,65 zł
  • Wkład krajowy:                                                      617 629,19 zł

Projekt realizowany jest zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasadą równości kobiet
i mężczyzn.

 Po szczegółowe informacje zapraszamy do:

Osoby bezrobotne zainteresowane odbyciem stażu w celu uzyskania dodatkowych informacji proszone są o zgłaszanie do swojego doradcy klienta w godzinach od 08:00 do 14:00.

Informacje merytoryczne dotyczące warunków uzyskania środków na podjęcie działalności gospodarczej udzielane są w pok. 303, III piętro oraz telefonicznie pod numerami telefonów: (91) 834-53-60, (91) 834-53-61.

Informacje merytoryczne dotyczące refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy można uzyskać w pok. 304, III piętro lub pod numerem telefonu: (91) 834-53-27.

Informacje merytoryczne dotyczące szkoleń można uzyskać w pok. 103, I piętro lub pod numerem telefonu: (91) 834-53-36.

#FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie

nabory https://stargard.praca.gov.pl/aktualne-nabory

 

Załączniki

plakat FEPZ-II zmiana budżetu
plakat FEPZ-II zmiana budżetu.pdf 236 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Informacja o projekcie FEPZ-II edycja (3 zmiana)

Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie jest realizatorem projektu pt. Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy w powiecie stargardzkim (II)

Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Działania 6.1 Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027

Okres realizacji projektu: od 01 stycznia 2024 r. do 30 czerwca 2025 r.

Rekrutacja uczestników do projektu prowadzona jest w sposób ciągły w zależności od formy wsparcia, zgodnie z ogłoszonymi naborami wniosków - nie dłużej niż do dnia 30.06.2025 r. lub do wyczerpania środków finansowych.

Cel projektu:

Celem projektu jest zwiększenie możliwości zatrudnienia klientów Powiatowego Urzędu Pracy w Stargardzie znajdujących się w trudnej sytuacji na rynku pracy, tj. osób w wieku 18-29 lat, osób w wieku 55 lat i więcej, osób długotrwale bezrobotnych, kobiet, osób
o niskich kwalifikacjach oraz osób  z niepełnosprawnościami.

Grupy docelowe – uczestnicy projektu:

Projekt obejmie wsparciem grupę odbiorców wskazaną w Regulaminie naboru nr FEPZ. 06.01-IP.01-001/24, którą stanowią klienci Powiatowego Urzędu Pracy w Stargardzie znajdujący się w trudnej sytuacji na rynku pracy, tj.

  • osoby w wieku 18-29 lat,
  • osoby w wieku 55 lat i więcej,
  • osoby długotrwale bezrobotne,
  • kobiety,
  • osoby o niskich kwalifikacjach,
  • osoby z niepełnosprawnościami

– 206 osób (105 kobiet / 101 mężczyzn).

Zadania  realizowane w projekcie:

  • Indywidualny Plan Działania, pośrednictwo pracy i/lub poradnictwo zawodowe: obligatoryjnie dla wszystkich uczestników projektu utworzenie lub modyfikacja IPD, w którym określona będzie ścieżka wsparcia, zgodnie z rozpoznanymi potrzebami uczestnika oraz usługa doradztwa zawodowego i/lub pośrednictwa pracy – 206 105K/101M;
  • Staż: skierowanie na staż - 75 osób K/M;
  • Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej: przyznanie bezzwrotnej dotacji - 55 osób K/M;
  • Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy - zatrudnienie - 26 osób KiM;
  • Szklenia: skierowanie na szkolenia zgodnie z IPD - 50 osób K/M – ich efektem będzie uzyskanie kwalifikacji po opuszczeniu programu zgodnie z definicją wskaźnika rezultatu bezpośredniego zawartą w LWK 2021-2027 .

Rezultaty projektu:

Głównym rezultatem projektu będzie podjęcie zatrudnienia przez co najmniej 124 osoby zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie pracy w Stargardzie.

Wartość projektu wynosi: 4 117 527,84 zł

  • Wkład Europejski Fundusz Społeczny Plus:  3 499 898,65 zł
  • Wkład krajowy:                                                      617 629,19 zł

Projekt realizowany jest zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasadą równości kobiet
i mężczyzn.

 Po szczegółowe informacje zapraszamy do:

Osoby bezrobotne zainteresowane odbyciem stażu w celu uzyskania dodatkowych informacji proszone są o zgłaszanie do swojego doradcy klienta w godzinach od 08:00 do 14:00.

Informacje merytoryczne dotyczące warunków uzyskania środków na podjęcie działalności gospodarczej udzielane są w pok. 303, III piętro oraz telefonicznie pod numerami telefonów: (91) 834-53-60, (91) 834-53-61.

Informacje merytoryczne dotyczące refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy można uzyskać w pok. 304, III piętro lub pod numerem telefonu: (91) 834-53-27.

Informacje merytoryczne dotyczące szkoleń można uzyskać w pok. 103, I piętro lub pod numerem telefonu: (91) 834-53-36.

#FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie

nabory https://stargard.praca.gov.pl/aktualne-nabory

 

Informacje o publikacji dokumentu


Informacja o projekcie FEPZ-II edycja (2 zmiana)

Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie jest realizatorem projektu pt. Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy w powiecie stargardzkim (II)

Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Działania 6.1 Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027

Okres realizacji projektu: od 01 stycznia 2024 r. do 30 czerwca 2025 r.

Rekrutacja uczestników do projektu prowadzona jest w sposób ciągły w zależności od formy wsparcia, zgodnie z ogłoszonymi naborami wniosków - nie dłużej niż do dnia 30.06.2025 r. lub do wyczerpania środków finansowych.

Cel projektu:

Celem projektu jest zwiększenie możliwości zatrudnienia klientów Powiatowego Urzędu Pracy w Stargardzie znajdujących się w trudnej sytuacji na rynku pracy, tj. osób w wieku 18-29 lat, osób w wieku 55 lat i więcej, osób długotrwale bezrobotnych, kobiet, osób
o niskich kwalifikacjach oraz osób  z niepełnosprawnościami.

Grupy docelowe – uczestnicy projektu:

Projekt obejmie wsparciem grupę odbiorców wskazaną w Regulaminie naboru nr FEPZ. 06.01-IP.01-001/24, którą stanowią klienci Powiatowego Urzędu Pracy w Stargardzie znajdujący się w trudnej sytuacji na rynku pracy, tj.

  • osoby w wieku 18-29 lat,
  • osoby w wieku 55 lat i więcej,
  • osoby długotrwale bezrobotne,
  • kobiety,
  • osoby o niskich kwalifikacjach,
  • osoby z niepełnosprawnościami

– 205 osób (104 kobiety / 101 mężczyzn).

Zadania  realizowane w projekcie:

  • Indywidualny Plan Działania, pośrednictwo pracy i/lub poradnictwo zawodowe: obligatoryjnie dla wszystkich uczestników projektu utworzenie lub modyfikacja IPD, w którym określona będzie ścieżka wsparcia, zgodnie z rozpoznanymi potrzebami uczestnika oraz usługa doradztwa zawodowego i/lub pośrednictwa pracy – 205 104K/101M;
  • Staż: skierowanie na staż - 75 osób K/M;
  • Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej: przyznanie bezzwrotnej dotacji - 55 osób K/M;
  • Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy - zatrudnienie - 25 osób KiM;
  • Szklenia: skierowanie na szkolenia zgodnie z IPD - 50 osób K/M – ich efektem będzie uzyskanie kwalifikacji po opuszczeniu programu zgodnie z definicją wskaźnika rezultatu bezpośredniego zawartą w LWK 2021-2027 .

Rezultaty projektu:

Głównym rezultatem projektu będzie podjęcie zatrudnienia przez co najmniej 123 osoby zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie pracy w Stargardzie.

Wartość projektu wynosi: 4 117 527,84 zł

  • Wkład Europejski Fundusz Społeczny Plus:  3 499 898,65 zł
  • Wkład krajowy:                                                      617 629,19 zł

Projekt realizowany jest zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasadą równości kobiet
i mężczyzn.

 Po szczegółowe informacje zapraszamy do:

Osoby bezrobotne zainteresowane odbyciem stażu w celu uzyskania dodatkowych informacji proszone są o zgłaszanie do swojego doradcy klienta w godzinach od 08:00 do 14:00.

Informacje merytoryczne dotyczące warunków uzyskania środków na podjęcie działalności gospodarczej udzielane są w pok. 303, III piętro oraz telefonicznie pod numerami telefonów: (91) 834-53-60, (91) 834-53-61.

Informacje merytoryczne dotyczące refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy można uzyskać w pok. 304, III piętro lub pod numerem telefonu: (91) 834-53-27.

Informacje merytoryczne dotyczące szkoleń można uzyskać w pok. 103, I piętro lub pod numerem telefonu: (91) 834-53-36.

#FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie

nabory https://stargard.praca.gov.pl/aktualne-nabory

 

Informacje o publikacji dokumentu


Informacja o projekcie FEPZ-II edycja

Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie jest realizatorem projektu pt. Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy w powiecie stargardzkim (II)

Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Działania 6.1 Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027

Okres realizacji projektu: od 01 stycznia 2024 r. do 30 czerwca 2025 r.

Rekrutacja uczestników do projektu prowadzona jest w sposób ciągły w zależności od formy wsparcia, zgodnie z ogłoszonymi naborami wniosków - nie dłużej niż do dnia 30.06.2025 r. lub do wyczerpania środków finansowych.

Cel projektu:

Celem projektu jest zwiększenie możliwości zatrudnienia klientów Powiatowego Urzędu Pracy w Stargardzie znajdujących się w trudnej sytuacji na rynku pracy, tj. osób w wieku 18-29 lat, osób w wieku 55 lat i więcej, osób długotrwale bezrobotnych, kobiet, osób
o niskich kwalifikacjach oraz osób  z niepełnosprawnościami.

Grupy docelowe – uczestnicy projektu:

Projekt obejmie wsparciem grupę odbiorców wskazaną w Regulaminie naboru nr FEPZ. 06.01-IP.01-001/24, którą stanowią klienci Powiatowego Urzędu Pracy w Stargardzie znajdujący się w trudnej sytuacji na rynku pracy, tj.

  • osoby w wieku 18-29 lat,
  • osoby w wieku 55 lat i więcej,
  • osoby długotrwale bezrobotne,
  • kobiety,
  • osoby o niskich kwalifikacjach,
  • osoby z niepełnosprawnościami

– 180 osób (94 kobiety / 86 mężczyzn).

Zadania  realizowane w projekcie:

  • Indywidualny Plan Działania, pośrednictwo pracy i/lub poradnictwo zawodowe: obligatoryjnie dla wszystkich uczestników projektu utworzenie lub modyfikacja IPD, w którym określona będzie ścieżka wsparcia, zgodnie z rozpoznanymi potrzebami uczestnika oraz usługa doradztwa zawodowego i/lub pośrednictwa pracy – 180 K/M;
  • Staż: skierowanie na staż - 65 osób K/M;
  • Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej: przyznanie bezzwrotnej dotacji - 52 osoby K/M;
  • Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy - zatrudnienie - 25 osób KiM;
  • Szklenia: skierowanie na szkolenia zgodnie z IPD - 38 osób K/M – ich efektem będzie uzyskanie kwalifikacji po opuszczeniu programu zgodnie z definicją wskaźnika rezultatu bezpośredniego zawartą w LWK 2021-2027 .

Rezultaty projektu:

Głównym rezultatem projektu będzie podjęcie zatrudnienia przez co najmniej 108 osób zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie pracy w Stargardzie.

Wartość projektu wynosi: 4 037 419,71 zł

  • Wkład Europejski Fundusz Społeczny Plus:  3 431 806,72 zł
  • Wkład krajowy:                                                      605 612,99 zł

Projekt realizowany jest zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasadą równości kobiet
i mężczyzn.

 Po szczegółowe informacje zapraszamy do:

Osoby bezrobotne zainteresowane odbyciem stażu w celu uzyskania dodatkowych informacji proszone są o zgłaszanie do swojego doradcy klienta w godzinach od 08:00 do 14:00.

Informacje merytoryczne dotyczące warunków uzyskania środków na podjęcie działalności gospodarczej udzielane są w pok. 303, III piętro oraz telefonicznie pod numerami telefonów: (91) 834-53-60, (91) 834-53-61.

Informacje merytoryczne dotyczące refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy można uzyskać w pok. 304, III piętro lub pod numerem telefonu: (91) 834-53-27.

Informacje merytoryczne dotyczące szkoleń można uzyskać w pok. 103, I piętro lub pod numerem telefonu: (91) 834-53-36.

#FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie

nabory https://stargard.praca.gov.pl/aktualne-nabory

 

Załączniki

plakat FEPZ-II edycja
plakat FEPZ-II edycja.jpg 576 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Phare 2002. Koordynacja Instytucji Rynku Pracy

Phare 2002. Koordynacja Instytucji Rynku Pracy


W grudniu 2003r. Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie Szczecińskim rozpoczął przygotowania do złożenia wniosku do programu Phare 2002 "Koordynacja Instytucji Rynku Pracy". Projekt ten dotyczył pozyskania środków z Unii Europejskiej na remont ostatniej kondygnacji w budynku przy ul. I Brygady 35 z przeznaczeniem na "Klub Pracy", zakup sprzętu komputerowego, zakup tzw. "Kiosku Pracy" oraz przeprowadzenia analiz lokalnego rynku pracy niezbędnych do ubiegania się o środki z Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt ten zakładał pozyskanie środków finansowych w wysokości 49.000 Euro.
Informacje o publikacji dokumentu


Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie

Załączniki

Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie za 2024 rok
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie za 2024 rok.pdf 2517 KB
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie za 2023 rok
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie za 2023 rok.pdf 3055 KB
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie za 2022 rok
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie za 2022 rok.pdf 1414 KB
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie za 2021 rok
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie za 2021 rok.pdf 1458 KB
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie za 2020 rok
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie za 2020 rok.pdf 2605 KB
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie za 2019 rok
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie za 2019 rok.pdf 1880 KB
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie za 2018 rok
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie za 2018 rok.pdf 1517 KB
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie za 2017 rok
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie za 2017 rok.pdf 1381 KB
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie za 2016 rok
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie za 2016 rok.pdf 1443 KB
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie Szczecińskim za 2015r
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie Szczecińskim za 2015r.pdf 1273 KB
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie Szczecińskim za 2014r
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie Szczecińskim za 2014r.pdf 1127 KB
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie Szczecińskim za 2013r
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie Szczecińskim za 2013r.pdf 1432 KB
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie Szczecińskim za 2012r
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie Szczecińskim za 2012r.pdf 3432 KB
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie Szczecińskim za 2011r
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie Szczecińskim za 2011r.pdf 328 KB
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie Szczecińskim za 2010r
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie Szczecińskim za 2010r.pdf 320 KB
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie Szczecińskim za 2009r
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie Szczecińskim za 2009r.pdf 381 KB
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie Szczecińskim za 2008r
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie Szczecińskim za 2008r.pdf 359 KB
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie Szczecińskim za 2007r
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie Szczecińskim za 2007r.pdf 458 KB
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie Szczecińskim za 2006r
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie Szczecińskim za 2006r.pdf 342 KB
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie Szczecińskim za 2005r
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie Szczecińskim za 2005r.pdf 259 KB
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie Szczecińskim za 2004r
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie Szczecińskim za 2004r.pdf 245 KB
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie Szczecińskim za 2003r
Sprawozdanie z działalności PUP w Stargardzie Szczecińskim za 2003r.pdf 152 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Staż finansowany ze środków krajowych (Fundusz Pracy - FP)

Informacje o publikacji dokumentu


Zakończenie naboru wniosków o zorganizowanie szkoleń indywidualnych współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej EFS+ FEPZ 2021-2027 (II edycja)



ZAKOŃCZENIE naboru wniosków o zorganizowanie szkoleń indywidualnych współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej EFS+ FEPZ 2021-2027 (II)


Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie informuje, iż w związku z realizacją projektu Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy w powiecie stargardzkim (II) współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach działania 6.1 w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027 (FEPZ 2021-2027) dysponuje środkami na realizację szkoleń indywidualnych.
 
Szkolenia zorganizowane zostaną zgodnie z założeniami ww. projektu.
 
GŁÓWNE ZAŁOŻENIE PROJEKTU
Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy w powiecie stargardzkim (II):

 Warunki dla osób bezrobotnych:

1. Do programu zostaną zakwalifikowane następujące osoby bezrobotne:

  • osoby w wieku 18-29 lat (tj. do dnia 30 urodzin), 
  • osoby w wieku 55 lat i więcej,
  • osoby długotrwale bezrobotne (tj.: osoby bezrobotne, które pozostającą w rejestrze powiatowego urzędu pracy łącznie przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat, z wyłączeniem okresów odbywania stażu i przygotowania zawodowego dorosłych),
  • kobiety,
  • osoby o niskich kwalifikacjach (tj. osoby, które posiadają wykształcenie niepełne podstawowe, podstawowe, gimnazjalne, zawodowe lub średnie i nie posiadają wykształcenia policealnego lub pomaturalnego),
  • niepełnosprawni.

2. Udział w projekcie osoby młodej w wieku 18-29 lat poprzedzony będzie oceną umiejętności cyfrowych oraz – w razie potrzeby – uzupełnieniem poziomu kompetencji. Ocena umiejętności cyfrowych dokonywana jest przez pracownika urzędu – pośrednika pracy.

3. Obszary priorytetowe:

Wsparcie w formie szkolenia dla osób młodych w wieku 18-29 lat realizowane będzie na podstawie regionalnej lub lokalnej diagnozy rynku pracy, przy czym priorytetowo kierowane będzie w obszarach takich jak:

  • umiejętności cyfrowe,
  • umiejętności niezbędne do podjęcia pracy w sektorze zielonej gospodarki, 
  • umiejętności niezbędne z punktu widzenia Inteligentnych specjalizacji Województwa Zachodniopomorskiego (opracowanie Szczecin 2022 r.), 
  • umiejętności niezbędne w zawodach związanych z usługami zdrowotnymi i opiekuńczymi.

Wnioski przyjmowane będą od 03.02.2025 r. do wyczerpania środków finansowych, nie dłużej niż do dnia 30.06.2025 r.
 
Kryteria brane pod uwagę w chwili rozpatrywania wniosków :

  • weryfikacja wniosków pod względem formalno-merytorycznym,
  • barometr zawodów 2025 powiatu stargardzkiego, który określa jakie zawody deficytowe występują w powiecie stargardzkim,
  • barometr zawodów 2025 województwa zachodniopomorskiego, który określa jakie zawody deficytowe występują w województwie zachodniopomorskim,
  • efektywność szkoleń za rok 2023/2024 (tzn. czy osoby po przeprowadzonych szkoleniach w 2023 i  2024 roku w określonym zakresie podejmowały pracę lub działalność gospodarczą),
  • brak aktualnej oferty pracy.

W pierwszej kolejności na szkolenia indywidualne będą kierowane osoby, które nie korzystały z danej formy wsparcia.
 
Obowiązujące formularze wniosków oraz innych druków dotyczących szkoleń można pobrać ze strony internetowej stargard.praca.gov.pl w zakładce dokumenty do pobrania:

  • wniosek na szkolenie indywidualne
  • oświadczenie pracodawcy o możliwości zatrudnienia po zakończonym szkoleniu
  • druk – wybór jednostki szkoleniowej
  • barometr zawodów

DOKUMENTY DO POBRANIA

Klasyfikacja-zawodow-i-specjalnosci-na-potrzeby-rynku-pracy-2014
Inteligentne specjalizacje Województwa Zachodniopomorskiego (opracowanie Szczecin 2022 r.)

Ważne informacje:
 
Uczestnik projektu nie może jednocześnie otrzymać wsparcia w więcej niż jednym projekcie z zakresu aktywizacji społeczno-zawodowej dofinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) niezależnie od instytucji udzielającej wsparcia
 
Przed rozpatrzeniem wniosku pracownik urzędu(pośrednik pracy) zweryfikuje czy na dzień złożenia wniosku na szkolenie, Urząd dysponuje ofertą pracy zgodną z dotychczasowymi kwalifikacjami i doświadczeniem osoby bezrobotnej.

Informujemy, że w zależności od kosztu i rodzaju szkolenia, Urząd może podjąć decyzję  o częściowym finansowaniu tego szkolenia.
 
Termin rozpatrzenia wniosków do 30 dni.
 
Informacje merytoryczne dotyczące szkoleń można uzyskać:

  • telefonicznie pod numerami tel.: (91) 834-53-36, (91) 834-53-46, (91) 831-53-37 lub
  • osobiście po wcześniejszym umówieniu wizyty telefonicznie pod numerami tel.:
    (91) 834-53-46, (91) 834-53-36, (91) 831-53-37 lub
  • osobiście, po pobraniu numerku z biletomatu znajdującego się w siedzibie PUP Stargard (SZKOLENIA).

DODATKOWA INFORMACJA DLA OSÓB BEZROBOTNYCH

Wszelkie wsparcie osobom bezrobotnym udzielane jest na podstawie indywidualnego planu działania (IPD), który przygotowywany jest, przy udziale osoby bezrobotnej, w trakcie pierwszej wizyty u doradcy klienta. Pierwszy termin wizyty do doradcy klienta wyznaczany jest przez pracowników urzędu rejestrujących osoby bezrobotne.
Osoba bezrobotna zainteresowana szkoleniem musi mieć opracowany IPD przed dniem skierowania na szkolenie.
Podstawa prawna: Art. 34a. Ustawy z dnia 20.04.2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tj.: Dz. U. z 2024 r., poz. 475 z późn. zm.). 
 
Art. 34a.
1.Powiatowy urząd pracy, udzielając bezrobotnemu pomocy określonej w ustawie, przygotowuje indywidualny plan działania. Indywidualny plan działania może być przygotowany również dla poszukującego pracy.
1a. Pomoc udzielana przez powiatowy urząd pracy w ramach indywidualnego planu działania jest dostosowana do indywidualnych potrzeb i możliwości bezrobotnego lub poszukującego pracy, z uwzględnieniem jego wykształcenia, doświadczenia zawodowego oraz możliwości podjęcia pracy lub działalności gospodarczej.
2. Indywidualny plan działania jest przygotowywany przez doradcę klienta przy udziale bezrobotnego lub poszukującego pracy i zawiera w szczególności:
1) działania możliwe do zastosowania przez urząd pracy w ramach pomocy określonej w ustawie;
2) działania planowane do samodzielnej realizacji przez bezrobotnego lub poszukującego pracy w celu poszukiwania pracy;
3) planowane terminy realizacji poszczególnych działań;
4) formy, planowaną liczbę i terminy kontaktów z doradcą klienta lub innym pracownikiem urzędu pracy;
5) termin i warunki zakończenia realizacji indywidualnego planu działania.

Załączniki

Logo FEPZ 2021-2027
Logo FEPZ 2021-2027.jpg 25 KB
Informacje o publikacji dokumentu