NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

Wójt Gminy Kobylanka ogłasza nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze Komendanta Straży Gminnej w Kobylance. Szczegóły naboru znajdziecie Państwo w załączniku:

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Szkolenia

Informacje o publikacji dokumentu


Nabór wniosków o przyznanie bonu na kształcenie ustawiczne

Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie informuje, iż w 2025 r. dysponuje środkami finansowymi na realizację bonów na kształcenie ustawiczne w wysokości 50 000,00 zł.

Bon na kształcenie ustawiczne może zostać przyznany bezrobotnemu lub poszukującemu pracy zarejestrowanemu w Powiatowym Urzędzie Pracy w Stargardzie, w oparciu o diagnozę zapotrzebowania na zawody, umiejętności lub kwalifikacje na rynku pracy lub zgłoszenie pracodawcy lub przedsiębiorcy. PUP finansuje koszty wskazane we wniosku, do wysokości przeciętnego wynagrodzenia obowiązującego w dniu przyznania bonu, a koszty przekraczające ten limit finansuje bezrobotny lub poszukujący.

W ramach bonu na kształcenie ustawiczne PUP może sfinansować bezrobotnemu lub poszukującemu pracy:

  • koszt należny instytucji szkoleniowej za realizację jednego lub kilku szkoleń;
  • koszt należny organizatorowi studiów podyplomowych;
  • koszty potwierdzenia nabycia wiedzy i umiejętności lub koszty uzyskania dokumentów   potwierdzających nabycie wiedzy i umiejętności.

Pierwszeństwo w skierowaniu do udziału w formach pomocy przysługuje:

  • bezrobotnym posiadającym Kartę Dużej Rodziny, o której mowa w art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny;​​​​​
  • bezrobotnym powyżej 50 roku życia;
  • bezrobotnym bez kwalifikacji zawodowych;
  • bezrobotnym niepełnosprawnym;
  • długotrwale bezrobotnym;
  • bezrobotnym i poszukującym pracy, będącym osobami do 30 roku życia;
  • bezrobotnym samotnie wychowującym co najmniej jedno dziecko.

Kryteria rozpatrywania wniosków:

  • określony Indywidualny plan działania –IPD (dot. bezrobotnych i poszukujących pracy do 30 r. ż.)*;
  • kompletność i poprawność złożonego wniosku;
  • dotychczasowe wsparcie udzielone przez PUP;
  • zgodność zakresu wnioskowanego wsparcia z zawodami deficytowymi określonymi w Barometrze zawodów 2025 dla województwa zachodniopomorskiego lub powiatu stargardzkiego lub zgłoszenie pracodawcy/przedsiębiorcy;
  • kolejność zgłoszeń.

*W celu określenia lub weryfikacji/aktualizacji IPD należy zgłosić się do wyznaczonego doradcy ds. zatrudnienia (pok. 06, parter).

Wnioski od bezrobotnych/poszukujących pracy zainteresowanych tą formą wsparcia będą przyjmowane od 09.09.2025 r. do 26.09.2025 r. lub do  wyczerpania środków finansowych.

Obowiązujące druki wniosków można pobrać ze strony internetowej stargard.praca.gov.pl w zakładkach:

  • dokumenty do pobrania
  • bezrobotni i poszukujący pracy
  • bon na kształcenie ustawiczne

 FORMULARZE WNIOSKÓW
 

Wnioski można składać:

  • osobiście w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy, ul. Pierwszej Brygady 35, 73-110 Stargard – pokój 103 I piętro
  • elektronicznie, przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego poprzez:
    • e-Doręczenia: AE:PL-48970-89180-TFHWU-25
    • ePUAP   /pupstargard/SkrytkaESP,
  • przesyłając tradycyjną pocztą na adres Powiatowy Urząd Pracy, ul. Pierwszej Brygady 35, 73-110 Stargard.

O sposobie rozpatrzenia wniosku o przyznanie bonu na kształcenie ustawiczne  wnioskodawcy zostaną poinformowani w terminie do 30 dni od dnia złożenia wniosku.


Informacje merytoryczne dotyczące dofinansowania szkolenia można uzyskać:

  • telefonicznie pod nr tel. (91) 834-53-36, (91) 834-53-46;
  • osobiście po pobraniu numerka z biletomatu znajdującego się w siedzibie PUP Stargard (szkolenia/podnoszenie kwalifikacji).
Informacje o publikacji dokumentu


Nabór wniosków o przyznanie środków z PFRON na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo działalności w formie spółdzielni socjalnej przez osoby niepełnosprawne

Nabór wniosków o przyznanie środków z PFRON na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo działalności w formie spółdzielni socjalnej przez osoby niepełnosprawne

Powiatowy Urząd Pracy w  Stargardzie informuje, iż dysponuje środkami z PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU REHABILITACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH (PFRON) na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo działalności w formie spółdzielni socjalnej przez osoby niepełnosprawne.

Urząd w 2025 r. dysponuje środkami z PFRON w łącznej kwocie 100.000,00 zł.

O przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo działalności w formie spółdzielni socjalnej mogą ubiegać się osoby niepełnosprawne posiadające status:

  • osoby bezrobotnej

lub

  • osoby poszukującej pracy niepozostającej w zatrudnieniu.

Wnioski przyjmowane są w okresie od dnia 25.09.2025 r. do dnia 09.10.2025 r.  
 
Osoba niepełnosprawna, może otrzymać z PFRON jednorazowo środki na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo na podjęcie działalności w formie spółdzielni socjalnej na jednego członka założyciela spółdzielni oraz na jednego członka przystępującego do spółdzielni socjalnej po jej założeniu, w wysokości:

  • nie wyższej niż sześciokrotność przeciętnego wynagrodzenia (tj. do kwoty 52.490,00 zł), w przypadku zobowiązania do prowadzenia działalności gospodarczej, rolniczej lub członkostwa w spółdzielni socjalnej nieprzerwanie przez okres co najmniej 12 miesięcy,
  • wynoszącej od sześciokrotności do piętnastokrotności przeciętnego wynagrodzenia, w przypadku zobowiązania do prowadzenia działalności gospodarczej, rolniczej lub członkostwa w spółdzielni socjalnej nieprzerwanie przez okres co najmniej 24 miesięcy.

Środki mogą zostać przyznane, jeżeli osoba niepełnosprawna nie otrzymała wcześniej bezzwrotnych środków publicznych na ten cel.
 

Na etapie wniosku, osoba niepełnosprawna musi zaproponować zabezpieczenie ewentualnego zwrotu środków. Szczegółowe informacje dotyczące zabezpieczenia:

WYJAŚNIENIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZEŃ
 

Informacje merytoryczne dotyczące warunków przyznawania środków z PFRON na podjęcie działalności można uzyskać:

  • telefonicznie pod numerami tel.: (91) 834-53-61,  (91) 834-53-57

lub

lub

  • osobiście po pobraniu numerka z biletomatu w siedzibie PUP Stargard (dotacje na rozpoczęcie działalności).

Obowiązujące formularze wniosków można pobrać ze  strony internetowej stargard.praca.gov.pl w zakładkach:

  • dokumenty do pobrania,
  • bezrobotni i poszukujący pracy,
  • środki na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo działalności w formie spółdzielni socjalnej dla osób niepełnosprawnych.

FORMULARZE WNIOSKÓW

Informacje o publikacji dokumentu


ZOSTAŃ STRAŻAKIEM

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Stargardzie ogłasza nabór do służby. ZOSTAŃ STRAŻAKIEM PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ. Szczegółowe informacje znajdują się na tablicy ogłoszeń w KP PSP w Stargardzie lub pod adresem: http://www.gov.pl/web/kppsp-stargard

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Nabór wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej dla osób bezrobotnych

 

Nabór wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej dla osób bezrobotnych

Regulamin rozpatrywania wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej.


Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie informuje, że dysponuje środkami finansowymi na podjęcie działalności gospodarczej dla osób bezrobotnych.

Wnioski realizowane będą ze środków:

  • projektu Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy w powiecie stargardzkim (III)  współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w ramach działania 6.1 w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027 (FEPZ 2021-2027);
  • Funduszu Pracy.  

Środki będą przyznawane zgodnie z założeniami ww. projektu.

1. Warunki dla osób bezrobotnych.

Do projektu zostaną zakwalifikowane następujące osoby bezrobotne:

•osoby, które ukończyły 18 rok życia i nie ukończyły 30 roku życia (tj. do dnia 30 urodzin), 

•osoby, które ukończyły 55 rok życia,

•osoby długotrwale bezrobotne (tj.: osoby bezrobotne, które pozostającą w rejestrze powiatowego urzędu pracy łącznie przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat, z wyłączeniem okresów odbywania stażu i przygotowania zawodowego dorosłych),

•kobiety,

•osoby o niskich kwalifikacjach (tj. osoby, które posiadają wykształcenie niepełne podstawowe, podstawowe, gimnazjalne, zawodowe lub średnie i nie posiadają wykształcenia policealnego lub pomaturalnego),

•osoby z niepełnosprawnościami.  

UWAGA!

Uczestnik projektu nie może otrzymać wsparcia w więcej niż jednym projekcie z zakresu aktywizacji społeczno-zawodowej dofinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) niezależnie od instytucji udzielającej wsparcia.


2. Osoby zainteresowane uzyskaniem środków z FEPZ 2021-2027 na podjęcie działalności gospodarczej, muszą udokumentować fakt ukończenia szkolenia z zakresu przedsiębiorczości.


Szkolenie należy odbyć we własnym zakresie.

Bezpłatne szkolenie on-line dostępne jest między innymi na stronie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, „Jak założyć własną firmę?"

https://akademia.parp.gov.pl/course/view.php?id=197


3. Udział w projekcie osoby młodej w wieku poniżej 30 roku życia poprzedzony będzie oceną umiejętności cyfrowych oraz – w razie potrzeby – uzupełnieniem poziomu kompetencji.

 
Ocena umiejętności cyfrowych dokonywana jest przez pracownika urzędu – doradcę ds. zatrudnienia.

4. Osoby, które otrzymają środki na działalność gospodarczą mają obowiązek utrzymania działalności gospodarczej przez okres co najmniej 15 miesięcy.  

5. Na etapie wniosku, osoba bezrobotna musi zaproponować zabezpieczenie ewentualnego zwrotu środków. Szczegółowe informacje dotyczące zabezpieczenia:

WYJAŚNIENIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZEŃ

Uwaga!
Wnioski osób bezrobotnych, które nie spełnią ww. kryteriów realizowane będą ze środków Funduszu Pracy.

Wnioski o przyznanie środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej przyjmowane będą od dnia 25.09.2025 r. do dnia 09.10.2025 r.
O sposobie rozpatrzenia wniosku osoby bezrobotne zostaną poinformowane w terminie do 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.
 
Urząd dysponuje środkami na udzielenie wsparcia dla 23 osób w kwocie nieprzekraczającej 45.000,00 złotych.

Obowiązujące formularze wniosków można pobrać ze  strony internetowej 
stargard.praca.gov.pl w zakładkach:
- dokumenty do pobrania,

- bezrobotni i poszukujący pracy,
- środki na podjęcie działalności gospodarczej.
 

FORMULARZE WNIOSKÓW

Informacje merytoryczne dotyczące warunków przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej można uzyskać:

•telefonicznie pod numerem tel.: (91) 834-53-60 lub (91) 834-53-61
•osobiście po wcześniejszym umówieniu przez stronę internetową
 https://bezkolejki.eu/pupstargard (dotacje na rozpoczęcie działalności) lub,
•osobiście po pobraniu numerka z biletomatu w siedzibie PUP Stargard (dotacje na rozpoczęcie działalności).

WAŻNE INFORMACJE:
 
Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie informuje, że:

1. bezzwrotne środki publiczne na podjęcie działalności gospodarczej, można pozyskać tylko jeden raz w życiu, niezależnie od źródła finansowania (Fundusz Pacy, środki unijne, PFRON, inne środki publiczne) i niezależnie od instytucji, która takie środki przyznała

Podstawa prawna:
art. 148 ust. 1 pkt 4 
ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. 2025, poz. 620)

 

2. wszelkie wsparcie osobom bezrobotnym udzielane jest na podstawie indywidualnego planu działania; indywidualny plan działania przygotowywany jest, przy udziale osoby bezrobotnej, w trakcie kontaktu z doradcą ds. zatrudnienia.

Wnioski o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej należy składać po ustaleniu indywidualnego planu działania 
 
Podstawa prawna: art. 88 ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia.
 

UWAGA

Od dnia 01.01.2025 r. obowiązują kody PKD zgodnie z  Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2024 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD).

Informacje o publikacji dokumentu


NABÓR NA WOLNE STANOWISKO

ZARZĄD POWIATU STARGARDZKIEGO OGŁASZA KONKURS NA STANOWISKO DYREKTORA SAMODZIELNEGO PUBLICZNEGO WIELOSPECJALISTYCZNEGO ZAKŁADU OPIEKI ZDROWOTNEJ W STARGARDZIE UL. WOJSKA POLSKIEGO 27, 73-110 STARGARD. SZCZEGÓŁY DOTYCZĄCE KONKURSU ZNAJDZIECIE PAŃSTWO W ZAŁĄCZNIKU

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Nabór wniosków o zorganizowanie staży finansowanych ze środków Funduszu Pracy

Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie informuje, iż dysponuje środkami finansowymi  Funduszu Pracy na realizację staży.

​​​​​Do odbywania stażu może zostać skierowany:

  • bezrobotny,
  • poszukujący pracy niezatrudniony i niewykonujący innej pracy zarobkowej opiekun osoby niepełnosprawnej

zarejestrowany w Powiatowym Urzędzie Pracy w Stargardzie.

Pierwszeństwo w skierowaniu do udziału w formach pomocy przysługuje:

  • ​​​​​bezrobotnym posiadającym Kartę Dużej Rodziny,
  • bezrobotnym powyżej 50 roku życia,
  • bezrobotnym bez kwalifikacji zawodowych,
  • bezrobotnym niepełnosprawnym,
  • długotrwale bezrobotnym,
  • bezrobotnym i poszukującym pracy, będącymi osobami do 30 roku życia,
  • bezrobotnym samotnie wychowującym co najmniej jedno dziecko.

Osoba nie może odbywać stażu u tego samego organizatora, u którego wcześniej odbywała staż, była zatrudniona, w tym jako młodociany pracownik w celu przygotowania zawodowego lub wykonywała inną pracę zarobkową, jeżeli od dnia zakończenia poprzedniego stażu, zatrudnienia lub wykonywania innej pracy zarobkowej u tego organizatora nie upłynęło co najmniej 24 miesiące. Łączny okres staży realizowanych przez osobę skierowaną u tego samego organizatora nie może przekroczyć 12 miesięcy. Łączny okres staży odbywanych przez skierowanego nie może przekroczyć 24 miesięcy w okresie kolejnych 10 lat.

Informacje dla Organizatora stażu:

  • Staż może zostać przyznany na okres od 3 miesięcy do 6 miesięcy.
  • Czas realizacji programu stażu przez osobę odbywającą staż nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy, w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 1 miesiąca. Czas realizacji programu stażu osoby będącej osobą niepełnosprawną zaliczoną do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności nie może przekraczać 7 godzin na dobę i 35 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy, w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 1 miesiąca. Czas realizacji programu stażu przez osobę odbywającą staż nie może być krótszy niż 20 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy, w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 1 miesiąca.W przypadku niższego miesięcznego wymiaru stażu wysokość stypendium ustala się proporcjonalnie.
  • ​​​​​​​​​​Organizator stażu przed powierzeniem osobie skierowanej do odbycia stażu wykonywania zadań przewidzianych programem stażu kieruje osobę, na własny koszt, na wstępne badania lekarskie, na zasadach przewidzianych dla pracowników, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 229 § 8 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.

Efektywność zatrudnieniowa:

Założeniem wsparcia udzielanego przez Urząd jest wymóg efektywności zatrudnieniowej podejmowanych działań. 

Jako efektywność zatrudnieniową rozumie się zatrudnienie osoby bezrobotnej po zakończonym stażu w ramach:

  • umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy na okres co najmniej jednego miesiąca z minimalnym wynagrodzeniem za ten okres,
  • umowy zlecenia na okres co najmniej jednego miesiąca; z tytułu wykonywania umowy zlecenia Organizator musi wypłacić wynagrodzenie w wysokości co najmniej minimalnego wynagrodzenia za pracę za ww. jeden miesiąc lub za każdy miesiąc wykonywania zlecenia, jeśli umowa zostanie zawarta na okres dłuższy niż jeden miesiąc, niezależnie od liczby przepracowanych przez zleceniobiorcę godzin (należy ustalić taką wysokość stawki godzinowej za wykonywanie zlecenia, aby po przemnożeniu przez liczbę przepracowanych godzin uzyskać kwotę minimalnego wynagrodzenia za pracę).

Wnioski od organizatorów zainteresowanych zorganizowaniem staży przyjmowane będą od dnia 11.09.2025 r. do momentu zamknięcia naboru. 

UWAGA!!!
W 2025 r. obowiązują nowe wzory wniosków o staż.

Obowiązujące druki wniosków można pobrać ze strony internetowej stargard.praca.gov.pl w zakładkach:

Informacja w sprawie staży:

  • dla osób bezrobotnych– u doradcy klienta osobiście lub pod nr tel. (91) 578-40-14 wew. od 64 do 69 lub pod nr tel. (91) 834-53-23, (91) 834-53-53 lub osobiście po wcześniejszym umówieniu wizyty telefonicznie pod nr (91) 834 53-23, (91) 834-53-53 lub przez stronę internetową https://bezkolejki.eu/pupstargard (staże);
  • dla organizatorów – pod nr tel. (91) 834-53-23, (91) 834-53-53 lub osobiście po  umówieniu wizyty telefonicznie pod nr (91) 834 53-23, (91) 834-53-53 lub przez stronę internetową https://bezkolejki.eu/pupstargard (staże).

Wnioski można składać:

  • osobiście w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy, ul. Pierwszej Brygady 35, 73-110 Stargard;
  • elektronicznie, przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego poprzez: e-Doręczenia: AE:PL-48970-89180-TFHWU-25,​​​​​​; ePUAP:/pupstargard/SkrytkaESP;
  • przesyłając tradycyjną pocztą na adres: Powiatowy Urząd Pracy, ul. Pierwszej Brygady 35, 73-110 Stargard.

Informacje o publikacji dokumentu


Zatrudnianie cudzoziemców

Informacje o publikacji dokumentu


Staż finansowany ze środków krajowych (Fundusz Pracy - FP)

Informacje o publikacji dokumentu


Nabór wniosków o finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)

Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie informuje, że w 2025 r. dysponuje środkami

Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) w wysokości 360.000,00 zł.

Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie ogłasza nabór wniosków o finansowanie

z KFS kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy

Informujemy, że zgodnie z Komunikatem z dnia 26.08.2025 r. zamieszczonym na stronie stargard.praca.gov.pl, w zakładce aktualności:

  1. koszt wsparcia z KFS na jednego uczestnika nie może przekroczyć kwoty 17.000,00 zł,
  2. w pierwszej kolejności realizowane będą wnioski złożone przez pracodawców, którzy nie korzystali z KFS w 2024 r. oraz w 2025 r.

Finansowanie kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy może być przeznaczone na:

  • kursy i studia podyplomowe realizowane z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą,
  • egzaminy umożliwiające uzyskanie dyplomów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych,
  • badania lekarskie i psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu,
  • ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z podjętym kształceniem.

Środki KFS w 2025 r. mogą zostać przeznaczone na finansowanie działań, związanych z kształceniem ustawicznym pracowników i pracodawcy, zgodnych z ustalonymi priorytetami, tj. na:

  1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.
  2. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
  3. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.
  4. Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.
  5. Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.
  6. Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.
  7. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.
  8. Rozwój umiejętności cyfrowych.
  9. Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.
  1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z wprowadzaniem elastycznego czasu pracy z zachowaniem poziomu wynagrodzenia lub rozpowszechnianiem w firmach work-life balance – priorytet dodany w kwietniu 2025 r.

Informacja dodatkowa dotycząca priorytetów wydatkowania KFS w 2025

Elementy brane pod uwagę przy rozpatrywaniu wniosku:

  1. zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok;
  2. zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
  3. koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
  4. posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
  5. w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
  6. plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
  7. możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitu środków KFS.

Rozpatrywane będą wnioski złożone wraz załącznikami w terminie naboru.

Do wniosku pracodawca załącza:

  1. zaświadczenia lub oświadczenie o pomocy de minimis, w zakresie, o którym mowa w art. 37 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
  2. informacje określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
  3. kopię dokumentu potwierdzającego oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności – w przypadku braku wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
  4. program kształcenia ustawicznego lub zakres egzaminu;
  5. wzór dokumentu potwierdzającego kompetencje nabyte przez uczestników, wystawianego przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego, o ile nie wynika on z przepisów powszechnie obowiązujących.

W przypadku niedołączenia wymaganych załączników wniosek pozostanie bez rozpatrzenia, o czym pracodawca zostanie poinformowany na piśmie.

W przypadku, gdy wniosek będzie wypełniony nieprawidłowo pracodawcy wyznaczony zostanie termin (nie krótszy niż 7 dni i nie dłuższy niż 14 dni) do jego poprawienia.

W przypadku niepoprawienia wniosku we wskazanym terminie, wniosek pozostanie bez rozpatrzenia, o czym pracodawca zostanie poinformowany na piśmie.

Wnioski od pracodawców zainteresowanych tą formą wsparcia przyjmowane będą od 02.09.2025 r. do 08.09.2025 r.

W aktualnym naborze przyjmowane są wnioski obejmujące kształcenie ustawiczne rozpoczynające się nie wcześniej niż dnia 20.10.2025 r. i nie później niż dnia 21.11.2025 r.

UWAGA!!!

W naborze obowiązują nowe formularze wniosków.

Finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy stanowi pomoc de minimis i udzielane jest na warunkach określonych w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L, 2023/2831 z 15.12.2023).

Obowiązujące druki wniosków można pobrać ze strony internetowej stargard.praca.gov.pl w zakładkach:

- dokumenty do pobrania

- pracodawcy i przedsiębiorcy

- Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)

FORMULARZE WNIOSKÓW

Informacje merytoryczne dotyczące Krajowego Funduszu Szkoleniowego można uzyskać:

- telefonicznie pod nr tel. (91) 834-53-41 lub

 - osobiście po umówieniu wizyty przez stronę internetową https://bezkolejki.eu/pupstargard (Refundacje i KFS), lub

- osobiście po pobraniu numerka z biletomatu w siedzibie PUP Stargard (Refundacje i KFS).

Wnioski można składać:

- osobiście w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy, ul. Pierwszej Brygady 35, 73-110 Stargard

- elektronicznie, przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego poprzez:

- e-Doręczenia:           AE:PL-48970-89180-TFHWU-25

- ePUAP:                    /pupstargard/SkrytkaESP,

- przesyłając tradycyjną pocztą na adres Powiatowy Urząd Pracy, ul. Pierwszej Brygady 35, 73-110 Stargard.

UWAGA!!!

Informacje o kolejnych naborach wniosków będą ogłaszane na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy.

 

Informacje o publikacji dokumentu


Plan postępowań o udzielenie zamówień w 2025 roku

Informacje o publikacji dokumentu


GIEŁDA PRACY

Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie informuje, że 30.09.2025 r. o godzinie 12:00 w Powiatowym Urzędzie Pracy w Stargardzie; ul. Pierwszej Brygady 35; pokój 206; II piętro, odbędzie się spotkanie informacyjno - rekrutacyjne na stanowiska: spawacz, mechanik, elektryk z przedstawicielami firmy KNYCHTECH PRZEMYSŁAW KNYCH. Podczas spotkania z pracodawcą będzie można porozmawiać o warunkach pracy, oraz zostawić swoje CV

Informacje o publikacji dokumentu


Roboty publiczne

Informacje o publikacji dokumentu


Prace interwencyjne

Informacje o publikacji dokumentu


Prace społecznie użyteczne

Informacje o publikacji dokumentu


Wykazy podmiotów - nagłówek

Wykazy pracodawców, przedsiębiorców i innych podmiotów, z którymi w okresie ostatnich 2 lat zawarto umowy w ramach form pomocy

Informacje o publikacji dokumentu


Wyposażenie/doposażenie stanowiska pracy

Informacje o publikacji dokumentu


Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)

Informacje o publikacji dokumentu


LIPIEC 2025

Sprawozdanie miesięczne za lipiec 2025

    LICZBA BEZROBOTNYCH W TYM Z PRAWEM DO ZASIŁKU
Wskaźnik bezrobocia stan z poprzedniego miesiąca 30.06.2025 OGÓŁEM OGÓŁEM         stan z poprzedniego miesiąca RÓŻNICA KOBIETY KOBIETY  stan z poprzedniego miesiąca RÓŻNICA OGÓŁEM OGÓŁEM   stan z poprzedniego miesiąca RÓŻNICA KOBIETY KOBIETY  stan z poprzedniego miesiąca RÓŻNICA
STARGARD MIASTO 3,8% 1 472 1 424 48 817 782 35 195 191 4 130 119 11
  GMINA 3,6% 364 343 21 205 193 12 45 50 -5 22 26 -4
  RAZEM x 1 836 1 767 69 1 022 975 47 240 241 -1 152 145 7
CHOCIWEL MIASTO x 79 76 3 55 52 3 11 10 1 7 5 2
  GMINA x 72 70 2 46 44 2 9 7 2 5 2 3
  RAZEM 4,7% 151 146 5 101 96 5 20 17 3 12 7 5
DOBRZANY MIASTO x 6 6 0 3 3 0 1 0 1 0 0 0
  GMINA x 135 138 -3 79 83 -4 18 18 0 10 11 -1
  RAZEM 5,5% 141 144 -3 82 86 -4 19 18 1 10 11 -1
SUCHAŃ MIASTO x 28 29 -1 11 12 -1 2 3 -1 1 1 0
  GMINA x 86 88 -2 43 43 0 7 10 -3 4 6 -2
  RAZEM 4,9% 114 117 -3 54 55 -1 9 13 -4 5 7 -2
KOBYLANKA GMINA 2,6% 114 104 10 62 58 4 20 16 4 12 12 0
MARIANOWO GMINA 4,3% 80 76 4 56 53 3 10 7 3 7 6 1
STARA DĄBROWA GMINA 5,4% 112 113 -1 67 66 1 11 10 1 8 6 2
DOLICE GMINA 4,1% 181 172 9 108 103 5 18 17 1 8 7 1
IŃSKO MIASTO x 35 32 3 23 21 2 3 2 1 1 1 0
  GMINA x 42 42 0 20 20 0 3 4 -1 1 1 0
  RAZEM 4,2% 77 74 3 43 41 2 6 6 0 2 2 0
Powiat Stargardzki OGÓŁEM 3,9% 2 806 2 713 93 1 595 1 533 62 353 345 8 216 203 13
 Stopa Bezrobocia w powiecie stargardzkim w miesiącu czerwiec 2025 wynosiła - 7,3%

 

   - MRPiPS - 01 sprawozdanie o rynku pracy

  - podstawowe dane statystyczne lipiec 2025

Informacje o publikacji dokumentu


ZESTAWIENIE BEZROBOCIA W POWIECIE STARGARDZKIM W 2025 ROKU

Miesiąc Stopa bezrobocia
w Polsce
Stopa bezrobocia
w województwie
Stopa bezrobocia
w powiecie
styczeń 5,4 7,2 7,3
luty 5,4 7,3 7,3
marzec 5,3 7,1 7,1
kwiecień 5,2 6,9 7,1
maj 5,0 6,7 7,1
czerwiec 5,2 6,8 7,3
lipiec 5,4 7,0 7,5
sierpień      
wrzesień      
październik      
listopad      
grudzień      

* oznacza, że dane zostały zmienione w stosunku do wcześniej opublikowanych.

  - zestawienie bezrobocia w powiecie stargardzkim w 2025 roku

  - zestawienie bezrobocia w powiecie stargardzkim w 2025 roku według miast i gmin

 

 

Przydatne Linki:

 

Informacje o publikacji dokumentu


Staże

Informacje o publikacji dokumentu