KOMUNIKAT w sprawie podatku VAT, dla osób bezrobotnych, które skorzystają z dofinansowania na podjęcie działalności gospodarczej ze środków Unii Europejskiej EFS+ FEPZ 2021-2027



Informujemy, iż umowy o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej realizowane ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027 (FEPZ 2021-2027), zgodnie z założeniami ww. projektu, będą podlegały monitorowaniu: 

  1. przez obowiązkowy okres prowadzenia działalności gospodarczej, czyli 15 miesięcy od dnia rozpoczęcia działalności

 oraz dodatkowo 

  1. przez okres prawnej możliwości odzyskania podatku od towarów i usług (podatku VAT), dotyczącego zakupów w ramach przyznanego dofinansowania, czyli nawet do 5 lat od czasu złożenia ostatniej deklaracji VAT-7, w której  istniała prawna możliwość ujęcia faktur przedstawionych do rozliczenia przyznanego dofinansowania.

Osoby, które będą miały prawną możliwość ujęcia w deklaracji VAT-7 przedstawionych do rozliczenia środków faktur, a tym samym do odzyskania podatku VAT, a tego nie uczynią, będą zobowiązane do dostarczania do PUP Stargard zaświadczeń wydanych przez Urząd Skarbowy potwierdzających brak odliczenia lub odzyskania podatku VAT od zakupów finansowanych ze środków FEPZ 2021-2027. We wniosku do Urzędu Skarbowego o wydanie ww. zaświadczenia osoba otrzymująca wsparcie, będzie zobowiązana do wskazania dokumentów księgowych, które zostały przedstawione do rozliczenia otrzymanego dofinansowania.
Zaświadczenia będą składane w następujących terminach:

  • w okresie 3 miesięcy przed upływem obowiązkowego 15-miesięcznego  okresu prowadzenia działalności gospodarczej,
  • i później co roku – do czasu upływu okresu prawnej możliwości odzyskania podatku VAT, dotyczącego zakupów w ramach przyznanego dofinansowania.

Przykład nr 1:
Osoba bezrobotna zawarła umowę o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej dnia 01.03.2023 r.

Rozpoczęcie działalności nastąpiło w dniu 14.03.2023 r.

Zakupy dokonywane były w okresie od 20.03.2023 r. do 13.05.2023 r.

W pierwszych miesiącach prowadzenia działalności gospodarczej osoba, która otrzymała dofinansowanie, nie składała deklaracji zgłoszeniowej VAT-R, a więc nie była czynnym podatnikiem VAT.

Zgłoszenie VAT-R i uzyskanie statusu podatnik VAT czynny nastąpiło od dnia 01.08.2023 r.

Zgodnie z art. 86 ust 11 ustawy o podatku od towarów i usług, jeżeli podatnik nie dokonał obniżenia kwoty podatku należnego w okresie, w którym powstał obowiązek podatkowymoże on obniżyć kwotę podatku należnego w deklaracji podatkowej za jeden z trzech następnych okresów rozliczeniowych (w przypadku rozliczenia VAT miesięcznie) lub w jednym z dwóch okresów rozliczeniowych (w przypadku rozliczania VAT kwartalnie).
 
W omawianym przykładzie osoba, która otrzymała dofinansowanie na podjęcie działalności  gospodarczej, w przypadku rozliczenia VAT miesięcznie, może ująć w deklaracji VAT-7 za sierpień 2023 r. również faktury wystawione w maju 2023 r.
A więc istnieje prawna możliwość odzyskania podatku VAT od części faktur przedłożonych do rozliczenia umowy.

Monitorowanie umowy w takim przypadku będzie trwało przez okres 5 lat od dnia złożenia deklaracji VAT-7 za sierpień 2023 r. (ze względu na możliwość złożenia przez ten okres  korekty ww. deklaracji). 

W przypadku, jeśli osoba bezrobotna, która otrzyma dofinansowanie, ujmie w deklaracji VAT‑7 faktury dotyczące zakupów finansowanych ze środków projektu FEPZ 2021-2027 i zwróci równowartość odzyskanego lub odliczonego podatku VAT na rachunek bankowy urzędu, umowa będzie podlegała monitorowaniu przez obowiązkowy okres prowadzenia działalności gospodarczej, czyli 15 miesięcy od dnia rozpoczęcia działalności.

Przykład nr 2:

Osoba bezrobotna zawarła umowę o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej dnia 01.03.2023 r.

Rozpoczęcie działalności nastąpiło w dniu 14.03.2023 r.

Zakupy dokonywane były w okresie od 20.03.2023 r. do 13.05.2023 r.
 
Zgłoszenie VAT-R i uzyskanie statusu podatnik VAT czynny nastąpiło od dnia 01.05.2023 r.
Zgodnie z art. 86 ust 11 ustawy o podatku od towarów i usług, jeżeli podatnik nie dokonał obniżenia kwoty podatku należnego w okresie, w którym powstał obowiązek podatkowymoże on obniżyć kwotę podatku należnego w deklaracji podatkowej za jeden z trzech następnych okresów rozliczeniowych (w przypadku rozliczenia VAT miesięcznie) lub w jednym z dwóch okresów rozliczeniowych (w przypadku rozliczania VAT kwartalnie).
 
W omawianym przykładzie osoba, która otrzymała dofinansowanie na podjęcie działalności  gospodarczej, w przypadku rozliczenia VAT miesięcznie, może ująć w deklaracji VAT-7:

  • za maj 2023 r. faktury wystawione zarówno w marcu 2023, jak i w kwietniu 2023 r. oraz faktury wystawione w maju 2023 r.,
  • za czerwiec 2023 r. faktury wystawione zarówno w marcu 2023, jak i w kwietniu 2023 r. oraz w maju 2023 r.,
  • za lipiec 2023 r. faktury wystawione w kwietniu 2023 r. oraz w maju 2023 r.,
  • za sierpień 2023 r. faktury wystawione w maju 2023 r.

A więc istnieje prawna możliwość odzyskania podatku VAT od faktur przedłożonych do rozliczenia umowy.

W przypadku, ujęcia w deklaracji VAT‑7 faktur dotyczących zakupów finansowanych ze środków projektu FEPZ 2021-2027 i dokonania zwrotu równowartość odzyskanego lub odliczonego podatku VAT na rachunek bankowy urzędu, umowa będzie podlegała monitorowaniu przez obowiązkowy okres prowadzenia działalności gospodarczej, czyli 15 miesięcy od dnia rozpoczęcia działalności.
 
W przypadku nie ujęcia w deklaracjach VAT-7 faktur przedłożonych do rozliczenia dofinansowania, monitorowanie umowy będzie trwało przez okres 5 lat od dnia złożenia deklaracji VAT-7 za sierpień 2023 r. (ze względu na możliwość złożenia przez ten okres  korekty ww. deklaracji). 
 

Informacje o publikacji dokumentu


KOMUNIKAT w sprawie podatku VAT, dla przedsiębiorców, którzy skorzystają z refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy finansowanych ze środków Unii Europejskiej EFS+ FEPZ 2021-2027



Informujemy, iż umowy o refundację kosztów wyposażenia stanowiska pracy realizowane ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027 (FEPZ 2021-2027), zgodnie z założeniami ww. projektu, będą podlegały monitorowaniu

  1. przez obowiązkowy okres zatrudniania skierowanej osoby bezrobotnej, czyli 25 miesięcy

oraz dodatkowo 

  1. przez okres prawnej możliwości odzyskania podatku od towarów i usług (podatku VAT), dotyczącego zakupów w ramach przyznanej refundacji, czyli nawet do 5 lat od czasu złożenia ostatniej deklaracji VAT-7, w której  istniała prawna możliwość ujęcia faktur przedstawionych do refundacji.

Przedsiębiorcy, którzy będą mieli prawną możliwość ujęcia w deklaracji VAT-7 przedstawionych do refundacji faktur, a tym samym do odzyskania podatku VAT, a tego nie uczynią, będą zobowiązani do dostarczania do PUP Stargard zaświadczeń wydanych przez Urząd Skarbowy potwierdzających brak odliczenia lub odzyskania podatku VAT od zakupów finansowanych ze środków FEPZ 2021-2027. We wniosku do Urzędu Skarbowego o wydanie ww. zaświadczenia przedsiębiorca, będzie zobowiązany do wskazania dokumentów księgowych, które zostały przedstawione do refundacji.
 
Zaświadczenia będą składane w następujących terminach:

  • w okresie 3 miesięcy przed upływem obowiązkowego 25-miesięcznego  okresu zatrudniania skierowanej osoby bezrobotnej,
  • i później co roku – do czasu upływu okresu prawnej możliwości odzyskania podatku VAT, dotyczącego zakupów dokonanych w ramach przyznanej refundacji.

 
Przykład nr 1:
Umowa o przyznanie  refundacji kosztów wyposażenia stanowiska została zawarta 10.03.2023 r.
Zakupy wyposażenia dokonywane były w okresie od 10.03.2023 r. do 10.04.2023 r.
 
W dniu zawarcia umowy oraz w okresie dokonywania zakupów  przedsiębiorca nie był czynnym podatnikiem VAT.
Zgłoszenie VAT-R i uzyskanie statusu podatnik VAT czynny nastąpiło od dnia 01.07.2023 r.
Zgodnie z art. 86 ust 11 ustawy o podatku od towarów i usług, jeżeli podatnik nie dokonał obniżenia kwoty podatku należnego w okresie, w którym powstał obowiązek podatkowymoże on obniżyć kwotę podatku należnego w deklaracji podatkowej za jeden z trzech następnych okresów rozliczeniowych (w przypadku rozliczenia VAT miesięcznie) lub w jednym z dwóch okresów rozliczeniowych (w przypadku rozliczania VAT kwartalnie).
 
W omawianym przykładzie przedsiębiorca, w przypadku rozliczenia VAT miesięcznie, może ująć w deklaracji VAT-7 za lipiec 2023 r. również faktury wystawione w kwietniu 2023 r.
A więc zaistnieje prawna możliwość odzyskania podatku VAT od części zrefundowanych faktur.
Monitorowanie umowy w takim przypadku będzie trwało przez okres 5 lat od dnia złożenia deklaracji VAT-7 za lipiec 2023 r. (ze względu na możliwość złożenia przez ten okres  korekty ww. deklaracji). 
W przypadku jeśli przedsiębiorca, który otrzyma refundację, ujmie w deklaracji VAT‑7 faktury dotyczące zakupów finansowanych ze środków projektu FEPZ 2021-2027 i zwróci równowartość odzyskanego lub odliczonego podatku VAT na rachunek bankowy urzędu, umowa będzie podlegała monitorowaniu przez obowiązkowy okres zatrudniania skierowanej osoby bezrobotnej, czyli 25 miesięcy.
 
Przykład nr 2:
Umowa o przyznanie  refundacji kosztów wyposażenia stanowiska została zawarta 10.03.2023 r.
Zakupy wyposażenia dokonywane były w okresie od 10.03.2023 r. do 10.04.2023 r.
 
Przedsiębiorca jest czynnym podatnikiem VAT zarówno w dniu zawarcia umowy o refundację, jak i w czasie dokonywania zakupów.
Zgodnie z art. 86 ust 11 ustawy o podatku od towarów i usług, jeżeli podatnik nie dokonał obniżenia kwoty podatku należnego w okresie, w którym powstał obowiązek podatkowymoże on obniżyć kwotę podatku należnego w deklaracji podatkowej za jeden z trzech następnych okresów rozliczeniowych (w przypadku rozliczenia VAT miesięcznie) lub w jednym z dwóch okresów rozliczeniowych (w przypadku rozliczania VAT kwartalnie).
 
W omawianym przykładzie, w przypadku rozliczenia VAT miesięcznie, przedsiębiorca może ująć w deklaracji VAT-7:

  • za marzec 2023 r. faktury wystawione w marcu 2023, a w deklaracji za kwiecień 2023 – faktury wystawione w kwietniu 2023 r.,
  • za maj 2023 r. faktury wystawione zarówno w marcu 2023, jak i w kwietniu 2023 r.,
  • za czerwiec 2023 r. faktury wystawione zarówno w marcu 2023, jak i w kwietniu 2023 r.,
  • za lipiec 2023 r. faktury wystawione w kwietniu 2023 r.

A więc istnieje prawna możliwość odzyskania podatku VAT od faktur zrefundowanych.
 
Monitorowanie umowy w takim przypadku będzie trwało przez okres 5 lat od dnia złożenia deklaracji VAT-7 za lipiec 2023 r. (ze względu na możliwość złożenia przez ten okres  korekty ww. deklaracji). 
W przypadku jeśli przedsiębiorca, który otrzyma refundację, ujmie w deklaracji VAT‑7 faktury dotyczące zakupów finansowanych ze środków projektu FEPZ 2021-2027 i zwróci równowartość odzyskanego lub odliczonego podatku VAT na rachunek bankowy urzędu, umowa będzie podlegała monitorowaniu przez obowiązkowy okres zatrudniania skierowanej osoby bezrobotnej, czyli 25 miesięcy.
 
 

Informacje o publikacji dokumentu


NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

STAROSTA STARGARDZKI OGŁASZA NABBÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE ds. werefikacji zbiorów danych i materiałów stanowiących wynik prac geodecyjnych i kartograficznych w Wydziale Geodezji, Kartografii i Katastru Starostwa Powiatowego w Stargardzie. Szczegóły dotyczące naboru znajdziecie Państwo w załącznikach

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W SUCHANIU POSZUKUJE KANDYDATA NA STANOWISKO ASYSTENTA RODZINY- UMOWA NA ZASTĘPSTWO. SZCZEGÓŁY DOTYCZĄCE OFERTY ZNAJDZIECIE PAŃSTWO W ZAŁĄCZNIKU.

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


MAJ 2025

Sprawozdanie miesięczne za maj 2025

    LICZBA BEZROBOTNYCH W TYM Z PRAWEM DO ZASIŁKU
Wskaźnik bezrobocia stan z poprzedniego miesiąca 31.04.2025 OGÓŁEM OGÓŁEM         stan z poprzedniego miesiąca RÓŻNICA KOBIETY KOBIETY  stan z poprzedniego miesiąca RÓŻNICA OGÓŁEM OGÓŁEM   stan z poprzedniego miesiąca RÓŻNICA KOBIETY KOBIETY  stan z poprzedniego miesiąca RÓŻNICA
STARGARD MIASTO 3,8% 1 402 1 420 -18 781 784 -3 188 188 0 112 110 2
  GMINA 3,3% 329 317 12 191 184 7 52 35 17 30 21 9
  RAZEM x 1 731 1 737 -6 972 968 4 240 223 17 142 131 11
CHOCIWEL MIASTO x 73 70 3 52 49 3 10 10 0 6 7 -1
  GMINA x 66 69 -3 37 38 -1 9 9 0 2 2 0
  RAZEM 4,4% 139 139 0 89 87 2 19 19 0 8 9 -1
DOBRZANY MIASTO x 4 6 -2 3 5 -2 0 0 0 0 0 0
  GMINA x 131 130 1 78 80 -2 16 19 -3 10 13 -3
  RAZEM 5,2% 135 136 -1 81 85 -4 16 19 -3 10 13 -3
SUCHAŃ MIASTO x 27 25 2 12 11 1 3 4 -1 1 1 0
  GMINA x 85 85 0 42 45 -3 10 12 -2 7 8 -1
  RAZEM 4,6% 112 110 2 54 56 -2 13 16 -3 8 9 -1
KOBYLANKA GMINA 2,6% 97 103 -6 56 58 -2 13 13 0 9 8 1
MARIANOWO GMINA 4,4% 74 77 -3 52 54 -2 6 10 -4 5 8 -3
STARA DĄBROWA GMINA 4,9% 108 103 5 66 63 3 10 9 1 7 6 1
DOLICE GMINA 4,3% 175 180 -5 101 104 -3 19 17 2 8 7 1
IŃSKO MIASTO x 29 32 -3 21 23 -2 1 1 0 1 1 0
  GMINA x 41 45 -4 18 19 -1 5 5 0 1 2 -1
  RAZEM 4,4% 70 77 -7 39 42 -3 6 6 0 2 3 -1
Powiat Stargardzki OGÓŁEM 3,9% 2 641 2 662 -21 1 510 1 517 -7 342 332 10 199 194 5
 Stopa Bezrobocia w powiecie stargardzkim w miesiącu kwiecień 2025 wynosiła - 7,1%

 

   - MRPiPS - 01 sprawozdanie o rynku pracy

  - podstawowe dane statystyczne maj 2025

 

Informacje o publikacji dokumentu


ZESTAWIENIE BEZROBOCIA W POWIECIE STARGARDZKIM W 2025 ROKU

Miesiąc Stopa bezrobocia
w Polsce
Stopa bezrobocia
w województwie
Stopa bezrobocia
w powiecie
styczeń 5,4 7,2 7,3
luty 5,4 7,3 7,3
marzec 5,3 7,1 7,1
kwiecień 5,2 6,9 7,1
maj 5,0 6,7 7,1
czerwiec      
lipiec      
sierpień      
wrzesień      
październik      
listopad      
grudzień      

* oznacza, że dane zostały zmienione w stosunku do wcześniej opublikowanych.

  - zestawienie bezrobocia w powiecie stargardzkim w 2025 roku

  - zestawienie bezrobocia w powiecie stargardzkim w 2025 roku według miast i gmin

 

 

Przydatne Linki:

 

Informacje o publikacji dokumentu


Obowiązek zgłaszania ofert pracy do systemu ePraca

Szanowni Państwo

Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie, informuje, że 1 czerwca 2025 r. weszła w życie ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. z 2025 r. poz. 620). Zgodnie z art. 83 ust. 2 pkt 1 wyżej powołanej ustawy określono, że oferty pracy do ePracy obowiązkowo zgłaszają podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902) tj.:

1) organy władzy publicznej;

2) organy samorządów gospodarczych i zawodowych;

3) podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;

4) podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;

5) podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji   i konsumentów.

Ofertą pracy w rozumieniu ww. ustawy (art. 2 pkt 15) jest wolne miejsce zatrudnienia  – praca w ramach umowy o pracę (w tym umowy na zastępstwo, na stanowisko urzędnicze  i nieurzędnicze)  lub inna praca zarobkowa (umowy cywilnoprawne np. zlecenie, o dzieło).

 

Zgłoszenia oferty pracy do bazy ePraca można dokonać:

 

- zakładając indywidualne konto podmiotu w serwisie praca.gov.pl,

 

- składając ofertę pracy elektronicznie lub w formie papierowej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Stargardzie (formularze dostępne są na stronie stargard.praca.gov.pl.)

 

Dodatkowo informujemy, że oferty pracy składane w ramach form wsparcia (np. roboty publiczne) publikowane będą przez pracowników Urzędu Pracy.

 

Reasumując, każda oferta pracy pochodząca od podmiotów publicznych powinna zostać zgłoszona do ePracy, a obowiązek zgłoszenia tego rodzaju oferty ustanie w momencie podpisania przed podmiot umowy z wybranym kandydatem.

Informacje o publikacji dokumentu


Zaświadczenia

Informacje o publikacji dokumentu


ZOSTAŃ ŻOŁNIERZEM – DOŁĄCZ DO DOBROWOLNEJ ZASADNICZEJ SŁUŻBY WOJSKOWEJ

Dobrowolna Zasadnicza Służba Wojskowa to propozycja dla tych, którzy chcą poczuć, czym naprawdę jest wojsko. Wystarczy 27 dni, by nauczyć się podstaw wojskowego rzemiosła, przejść przez intensywne szkolenie i zakończyć je uroczystą przysięgą. To pierwszy krok –potem możesz rozwijać się dalej, szkoląc się przez kolejne miesiące w wybranej jednostce i specjalności.

To doświadczenie, które kształtuje charakter, uczy dyscypliny, odpowiedzialności i współpracy. Wszystko odbywa się w uporządkowanym systemie – z pełnym zapleczem, opieką i profesjonalnym wsparciem instruktorów. Dla wielu ochotników to także początek prawdziwej przygody z wojskiem i pierwszy etap na drodze do służby zawodowej.

Rekrutacja trwa – wystarczy zgłosić się do Wojskowego Centrum Rekrutacji w Stargardzie przy ul. 11 Listopada 3a. Tam otrzymasz wszelkie informacje i pomoc w formalnościach.

To dobry moment, by podjąć decyzję, która może zmienić Twoją przyszłość.

Przydatne linki: https://www.wojsko-polskie.pl/zostanzolnierzem/dobrowolna-zasadnicza-sluzba-wojskowa/

Przydatne linki: https://www.gov.pl/web/obrona-narodowa/dla-ochotnika​

Szczegóły dotyczące naboru znajdziecie Państwo w załącznikach

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Zatrudnianie cudzoziemców od 01.06.2025 r.

Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie informuje, że 1 czerwca br. wchodzi w życie ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium RP, która zakłada m.in:

1. Obowiązkową pełną elektronizację postępowań w sprawach zezwoleń na pracę i oświadczeń o powierzeniu pracy cudzoziemcowi;

2.  Pełną elektronizację postępowań również w postępowaniu odwoławczym;

3.  Indywidualne konta dla cudzoziemca;

4. Obowiązek przekazywania umów zawartych z cudzoziemcem do organu który wydał zezwolenie lub oświadczenie poprzez system teleinformatyczny;

5. Powiadamianie organu, który wydał dokument o podjęciu, niepodjęciu lub zakończeniu pracy przez cudzoziemca.

To oznacza, że od 1 czerwca 2025 r. obowiązkowa jest pełna elektronizacja postępowań w sprawach zezwoleń na pracę i oświadczeń o powierzeniu pracy cudzoziemcowi.

Informacje o publikacji dokumentu


Szkolenia

Informacje o publikacji dokumentu


Zgłoszenie ofert pracy przez e-mail

Informacje o publikacji dokumentu


NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W SUCHANIU POSZUKUJE KANDYDATA NA STANOWISKO ASYSTENTA RODZINY - UMOWA NA ZASTĘPSTWO. SZCZEGÓŁY DOTYCZĄCE OFERTY ZNAJDZIECIE PAŃSTWO W ZAŁĄCZNIKU.

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

Burmistrz Suchania ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko w Urzędzie Miejskim w Suchaniu ul. Pomorska 72; 73-132 .  Stanowisko pracy: inspektor ds. księgowości podatkowej i płac.  Szczegóły dotyczące naboru znajdziecie Państwo w załączniku

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

Informacje o publikacji dokumentu


KOMUNIKAT


ORGANIZACJA PRACY W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY
 
1) REJESTRACJA
 
Osobista - po pobraniu numerka z biletomatu w siedzibie PUP Stargard.
 
Kolejka internetowa-po umówieniu wizyty na stronie stargard.praca.gov.plKolejka internetowa"
 
Pełna rejestracja elektroniczna - złożenie wniosku przez konto www.praca.gov.pl z wykorzystaniem podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego, w tej sytuacji nie jest wymagana wizyta osoby w urzędzie.

W przypadku pytań dotyczących rejestracji tel. 91 834 53 11, 91 834 53 18

2) POŚREDNICTWO PRACY - OSOBIŚCIE

     - potwierdzenia gotowości w terminach wyznaczonych wizyt – osobiście
     - obsługa pracodawców dot. zatrudnienia cudzoziemców – osobiście / tel. 91 834 53 40 lub 29
     - obsługa pracodawców - osobiście / tel. 91 834 53 12 lub 47

3) INSTRUMENTY RYNKU PRACY – obsługa osobista:
  • po pobraniu numerka z biletomatu w siedzibie PUP stargard
  • po umówieniu wizyty na stronie stargard.praca.gov.plKolejka internetowa"
Przyporządkowanie kolejek do poszczególnych instrumentów:
  • Staże - organizacja staży;
  • Refundacje i KFS - refundacja kosztów wyposażenia stanowiska pracy, refundacja wynagrodzeń w formie prac interwencyjnych oraz szkolenia pracowników z KFS; 
  • Dotacje na rozpoczęcie działalności - dofinansowanie na rozpoczęcie działalności gospodarczej; 
  • Roboty publiczne i PSU - organizacja robót publicznych oraz prac społecznie użytecznych.
4) SZKOLENIA –PO UMÓWIENIU wizyty, pod numerem telefonu 91 834 53 36, 46

Dodatkowo, dokumenty można składać:
  1. elektronicznie, przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, przez Wortal Publicznych Służb Zatrudnienia, w serwisie www.praca.gov.pl,
  2. elektronicznie przy wykorzystaniu platformy ePUAP /pupstargard/SkrytkaESP,
  3. elektronicznie, przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego na adres urzad@pupstargard.pl,
  4. przesyłając tradycyjną pocztą na adres Powiatowy Urząd Pracy, ul. Pierwszej Brygady 35, 73-110 Stargard.
Informacje o publikacji dokumentu


Świadczenia

Informacje o publikacji dokumentu


Rejestracja bezrobotnego

Informacje o publikacji dokumentu


Dodatek aktywizacyjny

Informacje o publikacji dokumentu


Środki z PFRON na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo działaności w formie spółdzielni socjalnej dla osób niepełnosprawnych

Informacje o publikacji dokumentu


SPÓŁDZIELNIA SOCJALNA / PRZEDSIĘBIORSTWO SPOŁECZNE - utworzenie stanowiska pracy

Informacje o publikacji dokumentu


PRZEDSIĘBIORSTWO SPOŁECZNE / SPÓŁDZIELNIA SOCJALNA - utworzenie stanowiska pracy

Informacje o publikacji dokumentu


Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)

Informacje o publikacji dokumentu


Wyposażenie i doposażenie stanowiska pracy dla osób niepełnosprawnych z PFRON

Informacje o publikacji dokumentu