Nabór wniosków o zorganizowanie prac interwencyjnych

Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie informuje, iż dysponuje środkami na finansowanie części kosztów zatrudnienia osób zarejestrowanych w formie prac interwencyjnych.

Do pracy w ramach prac interwencyjnych może zostać skierowana osoba zarejestrowana w Powiatowym Urzędzie Pracy w Stargardzie jako bezrobotny lub poszukujący pracy niezatrudniony i niewykonujący innej pracy zarobkowej opiekun osoby niepełnosprawnej.

Pierwszeństwo w skierowaniu do udziału w formach pomocy przysługuje:

  • bezrobotnym posiadającym Kartę Dużej Rodziny, o której mowa w art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny;
  • bezrobotnym powyżej 50 roku życia;
  • bezrobotnym bez kwalifikacji zawodowych;
  • bezrobotnym niepełnosprawnym;
  • długotrwale bezrobotnym;
  • bezrobotnym i poszukującym pracy, będącym osobami do 30 roku życia;
  • bezrobotnym samotnie wychowującym co najmniej jedno dziecko.

 Prace interwencyjne mogą zostać zorganizowane  na okres 4 lub 6 lub 8 miesięcy, z comiesięczną refundacją części kosztów ponoszonych przez pracodawcę na: 

  • wynagrodzenie brutto w wysokości do 3.500,00 zł, oraz
  • składki na ubezpieczenia społeczne stanowiące koszty osobowe pracodawcy od refundowanej kwoty.

Po okresie refundacji pracodawca zobowiązany jest do zatrudnienia skierowanej osoby na dalszy okres:

  • 3 miesięcy, w przypadku refundacji na okres 4 miesięcy (łączny okres zatrudnienia na co najmniej 7 miesięcy),
  • 4 miesiące, w przypadku refundacji na okres 6 miesięcy (łączny okres zatrudnienia na co najmniej 10 miesięcy),
  • 5 miesięcy, w przypadku refundacji na okres 8 miesięcy (łączny okres zatrudnienia na co najmniej 13 miesięcy).

Wnioski od pracodawców zainteresowanych tą formą wsparcia będą przyjmowane od dnia 29.07.2025 r. do momentu wyczerpania środków do dnia 17.10.2025 r. (zmodyfikowano 17.10.2025 r.).

Obowiązujące druki wniosków można pobrać ze strony internetowej stargard.praca.gov.pl w zakładkach:

  • dokumenty do pobrania
  • pracodawcy i przedsiębiorcy
  • prace interwencyjne

 FORMULARZE WNIOSKÓW
 

O sposobie rozpatrzenia wniosku o zorganizowanie prac interwencyjnych, wnioskodawcy zostaną poinformowani w terminie do 30 dni od dnia złożenia wniosku.

Refundacja wynagrodzeń i składek w ramach prac interwencyjnych stanowi, dla podmiotów będących beneficjentami pomocy publicznej, pomoc de minimis, pomoc de minimis w sektorze rolnym lub pomoc de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury.

Informacje merytoryczne dotyczące prac interwencyjnych  można uzyskać:

  • telefonicznie pod nr tel. (91) 834-53-27, lub
  • osobiście po wcześniejszym umówieniu przez stronę internetową https://bezkolejki.eu/pupstargard,  lub
  • osobiście po pobraniu numerka z biletomatu znajdującego się w siedzibie PUP Stargard (Refundacje i KFS)

Wnioski można składać:

  • osobiście w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy, ul. Pierwszej Brygady 35, 73-110 Stargard
  • elektronicznie, przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego poprzez:
    • e-Doręczenia:      AE:PL-48970-89180-TFHWU-25
    • ePUAP                 /pupstargard/SkrytkaESP,
  • przesyłając tradycyjną pocztą na adres Powiatowy Urząd Pracy, ul. Pierwszej Brygady 35, 73-110 Stargard.
Informacje o publikacji dokumentu


SIERPIEŃ 2025

Sprawozdanie miesięczne za sierpień 2025

    LICZBA BEZROBOTNYCH W TYM Z PRAWEM DO ZASIŁKU
Wskaźnik bezrobocia stan z poprzedniego miesiąca 30.07.2025 OGÓŁEM OGÓŁEM         stan z poprzedniego miesiąca RÓŻNICA KOBIETY KOBIETY  stan z poprzedniego miesiąca RÓŻNICA OGÓŁEM OGÓŁEM   stan z poprzedniego miesiąca RÓŻNICA KOBIETY KOBIETY  stan z poprzedniego miesiąca RÓŻNICA
STARGARD MIASTO 3,9% 1 509 1 472 37 829 817 12 189 195 -6 125 130 -5
  GMINA 3,8% 378 364 14 215 205 10 51 45 6 23 22 1
  RAZEM x 1 887 1 836 51 1 044 1 022 22 240 240 0 148 152 -4
CHOCIWEL MIASTO x 82 79 3 56 55 1 9 11 -2 6 7 -1
  GMINA x 77 72 5 50 46 4 5 9 -4 3 5 -2
  RAZEM 4,8% 159 151 8 106 101 5 14 20 -6 9 12 -3
DOBRZANY MIASTO x 6 6 0 3 3 0 1 1 0 0 0 0
  GMINA x 139 135 4 82 79 3 17 18 -1 9 10 -1
  RAZEM 5,4% 145 141 4 85 82 3 18 19 -1 9 10 -1
SUCHAŃ MIASTO x 30 28 2 12 11 1 3 2 1 1 1 0
  GMINA x 90 86 4 45 43 2 7 7 0 4 4 0
  RAZEM 4,7% 120 114 6 57 54 3 10 9 1 5 5 0
KOBYLANKA GMINA 2,8% 116 114 2 65 62 3 15 20 -5 9 12 -3
MARIANOWO GMINA 4,6% 85 80 5 57 56 1 10 10 0 7 7 0
STARA DĄBROWA GMINA 5,3% 119 112 7 72 67 5 17 11 6 10 8 2
DOLICE GMINA 4,3% 195 181 14 112 108 4 17 18 -1 6 8 -2
IŃSKO MIASTO x 37 35 2 24 23 1 3 3 0 1 1 0
  GMINA x 42 42 0 20 20 0 3 3 0 1 1 0
  RAZEM 4,4% 79 77 2 44 43 1 6 6 0 2 2 0
Powiat Stargardzki OGÓŁEM 4,1% 2 905 2 806 99 1 642 1 595 47 347 353 -6 205 216 -11
 Stopa Bezrobocia w powiecie stargardzkim w miesiącu lipiec 2025 wynosiła - 7,5%

​​​​​​

 

   - MRPiPS - 01 sprawozdanie o rynku pracy

  - podstawowe dane statystyczne sierpień 2025

Informacje o publikacji dokumentu


ZESTAWIENIE BEZROBOCIA W POWIECIE STARGARDZKIM W 2025 ROKU

Miesiąc Stopa bezrobocia
w Polsce
Stopa bezrobocia
w województwie
Stopa bezrobocia
w powiecie
styczeń 5,4 7,2 7,3
luty 5,4 7,3 7,3
marzec 5,3 7,1 7,1
kwiecień 5,2 6,9 7,1
maj 5,0 6,7 7,1
czerwiec 5,2 6,8 7,3
lipiec 5,4 7,0 7,5
sierpień 5,5 7,2 7,8
wrzesień      
październik      
listopad      
grudzień      

* oznacza, że dane zostały zmienione w stosunku do wcześniej opublikowanych.

  - zestawienie bezrobocia w powiecie stargardzkim w 2025 roku

  - zestawienie bezrobocia w powiecie stargardzkim w 2025 roku według miast i gmin

 

 

Przydatne Linki:

 

Informacje o publikacji dokumentu


Nabór wniosków o sfinansowanie szkolenia

Nabór wniosków o sfinansowanie szkolenia

Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie informuje, iż dysponuje środkami na sfinansowanie szkolenia.

Na szkolenia mogą zostać skierowane osoby zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Stargardzie jako osoby bezrobotne lub poszukujące pracy, które uzasadnią celowość wybranego szkolenia, a koszt należny instytucji szkoleniowej w części finansowanej przez PUP nie przekroczy 300% przeciętnego wynagrodzenia.

Celem finansowania szkoleń przez PUP jest pomoc w nabyciu wiedzy, umiejętności lub kwalifikacji, zwiększających szansę na podjęcie i utrzymanie zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub działalności gospodarczej, w szczególności, w przypadku:

  • braku kwalifikacji zawodowych;
  • konieczności zmiany lub uzupełnienia kwalifikacji;
  • utraty zdolności do wykonywania pracy w dotychczas wykonywanym zawodzie.

Pierwszeństwo w skierowaniu do udziału w formach pomocy przysługuje:

  • bezrobotnym posiadającym Kartę Dużej Rodziny, o której mowa w art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny;
  • bezrobotnym powyżej 50 roku życia;
  • bezrobotnym bez kwalifikacji zawodowych;
  • bezrobotnym niepełnosprawnym;
  • długotrwale bezrobotnym;
  • bezrobotnym i poszukującym pracy, będącym osobami do 30 roku życia;
  • bezrobotnym samotnie wychowującym co najmniej jedno dziecko.

Kryteria rozpatrywania wniosków:

  • określony Indywidualny plan działania –IPD (dot. bezrobotnych i poszukujących pracy do 30 r. ż.)*
  • zgodność zakresu szkolenia z zawodami deficytowymi określonymi w Barometrze zawodów
  • efektywność zatrudnieniowa szkoleń finansowanych w przeciągu ostatniego roku  
  • zapotrzebowanie lokalnego rynku pracy (w niektórych przypadkach PUP może wymagać oświadczenia pracodawcy o możliwości zatrudnienia po zakończeniu szkolenia lub oświadczenia o zamiarze rozpoczęcia/wznowienia działalności gospodarczej)
  • celowość i zasadność szkolenia (wniosek musi jasno uzasadniać dlaczego szkolenie jest potrzebne)
  • kompletność i poprawność złożonego wniosku
  • koszt szkolenia a jego efektywność (ocena czy koszt szkolenia jest racjonalny i proporcjonalny do potencjalnych korzyści – np. możliwość szybkiego zatrudnienia)
  • dotychczasowe wsparcie udzielone przez PUP

W przypadku gdy zakres wnioskowanego szkolenia nie dotyczy zawodu znajdującego się w wykazie zawodów deficytowych Barometru zawodów 2025 dla województwa zachodniopomorskiego lub powiatu stargardzkiego, w pierwszej kolejności realizowane będą wnioski z uprawdopodobnieniem zatrudnienia.

*Wszelkie wsparcie osobom bezrobotnym/poszukującym pracy udzielane jest na podstawie indywidualnego planu działania; indywidualny plan działania przygotowywany jest, przy udziale osoby bezrobotnej, w trakcie kontaktu z doradcą ds. zatrudnienia.

Wnioski o sfinansowanie szkolenia należy składać po ustaleniu indywidualnego planu działania 

W uzasadnionych przypadkach może nastąpić skierowanie do doradcy zawodowego w celu określenia predyspozycji do odbycia szkolenia/podjęcia pracy w wybranym kierunku.

Wnioski od bezrobotnych/poszukujących pracy zainteresowanych tą formą wsparcia będą przyjmowane od 13.10.2025 r. do 17.10.2025 r.

Obowiązujące druki wniosków można pobrać ze strony internetowej stargard.praca.gov.pl w zakładkach:

  • dokumenty do pobrania
  • bezrobotni i poszukujący pracy
  • szkolenia

 FORMULARZE WNIOSKÓW
 

Wnioski można składać:

  • osobiście w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy, ul. Pierwszej Brygady 35, 73-110 Stargard – pokój 06 parter (u wyznaczonego doradcy ds. zatrudnienia)
  • elektronicznie, przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego poprzez:
    • e-Doręczenia: AE:PL-48970-89180-TFHWU-25
    • ePUAP   /pupstargard/SkrytkaESP,
  • przesyłając tradycyjną pocztą na adres Powiatowy Urząd Pracy, ul. Pierwszej Brygady 35, 73-110 Stargard.

O sposobie rozpatrzenia wniosku o sfinansowanie szkolenia wnioskodawcy zostaną poinformowani w terminie do 30 dni od dnia złożenia wniosku.


Informacje merytoryczne dotyczące dofinansowania szkolenia można uzyskać:

  • telefonicznie pod nr tel. (91) 834-53-36, (91) 834-53-46;
  • osobiście po wcześniejszym umówieniu przez stronę internetową  https://bezkolejki.eu/pupstargard
  • osobiście po pobraniu numerka z biletomatu znajdującego się w siedzibie PUP Stargard (szkolenia/podnoszenie kwalifikacji).
Informacje o publikacji dokumentu


Szkolenia

Informacje o publikacji dokumentu


Zakończono realizację II edycji projektu w ramach programu FEPZ 2021-2027

 

Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie zrealizował projektu pt. Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy w powiecie stargardzkim (II) współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Działania 6.1 Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027

Okres realizacji projektu: od 01 stycznia 2024 r. do 30 czerwca 2025 r.

Rekrutację uczestników do projektu prowadzono w sposób ciągły, zgodnie z ogłoszonymi naborami na poszczególne zadania.

Cel projektu:

Celem projektu było zwiększenie możliwości zatrudnienia klientów Powiatowego Urzędu Pracy w Stargardzie znajdujących się w trudnej sytuacji na rynku pracy, tj. osób w wieku 18-29 lat, osób w wieku 55 lat i więcej, osób długotrwale bezrobotnych, kobiet, osób o niskich kwalifikacjach oraz osób  z niepełnosprawnościami.

Grupy docelowe – uczestnicy projektu:

Projekt objął wsparciem grupę odbiorców wskazaną w Regulaminie naboru nr FEPZ. 06.01-IP.01-001/24, którą stanowili klienci Powiatowego Urzędu Pracy w Stargardzie znajdujący się w trudnej sytuacji na rynku pracy, tj.

  • osoby w wieku 18-29 lat,
  • osoby w wieku 55 lat i więcej,
  • osoby długotrwale bezrobotne,
  • kobiety,
  • osoby o niskich kwalifikacjach,
  • osoby z niepełnosprawnościami

– 207 osób (104 kobiet / 103 mężczyzn).

Zadania  realizowane w projekcie:

  • Indywidualny Plan Działania, pośrednictwo pracy i/lub poradnictwo zawodowe: wszystkim uczestnikom projektu utworzono lub zaktualizowano IPD, w którym określono ścieżkę wsparcia zgodnie z rozpoznanymi potrzebami uczestnika - 207 osób 104K/103M;
  • Staż: na staż skierowano 76 osób 55K/21M;
  • Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej: przyznano bezzwrotne dotacje 55 osobom 23K/32M;
  • Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy: na refundowanych stanowiskach pracy zatrudniono zatrudnienie - 26 osób 10K/16M;
  • Szklenia: na szkolenia zawodowe skierowano 50 osób 16K/34M .

Rezultaty projektu:

  • 156 osób (84K/72M) podjęło pracę lub rozpoczęło własną działalność gospodarczą po opuszczeniu programu.
  • 49 osób (16K/33M) uzyskało kwalifikacje i/lub nabyło kompetencje.
  • Efektywność zatrudnieniową osiągnięto na poziomie 77,72%.

Wartość projektu: 4 117 527,84 zł

  • Wkład Europejski Fundusz Społeczny Plus:  3 499 898,65 zł
  • Wkład krajowy:                                                      617 629,19 zł

 #FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie



 

Informacje o publikacji dokumentu


NABÓR NA WOLNE STANOWISKO: DORADCA ZAWODOWY

Poszukujemy doradców zawodowych do naszych zespołów w Szczecinie i Koszalinie. Dla nas praca doradcy zawodowego to nie tylko zawód – to pasja oraz misja. Codziennie spotykamy ludzi, którzy szukają swojej drogi. Niektórzy stoją na początku kariery, inni chcą się przebranżowić, jeszcze inni szukają inspiracji i odwagi do zmiany. Naszą rolą jest być obok – wysłuchać, wspólnie zbudować plan, pokazać możliwości i dodać wiary w siebie.

Czym zajmujemy się na co dzień? 

- prowadzimy spotkania indywidualne, podczas których pomagamy odkrywać potencjał, mocne strony i możliwości zawodowe, do dyspozycji mamy przeróżne narzędzia. Od własnoręcznie przygotowanych gier, narzędzi coachingowych, przez testy predyspozycji zawodowych czy kompetencji, po okulary VR z symulacjami zawodów, 

- organizujemy warsztaty i zajęcia grupowe – czasem wyjazdowo np. w szkołach, czasem stacjonarnie w naszym centrum. Jesteśmy otwarci na nowości, więc prowadzimy również webinary, 

- uczestniczymy w wydarzeniach, targach i różnego rodzaju spotkaniach, gdzie reprezentujemy urząd i pokazujemy na czym polega nasza praca, 

- zdarza się, że siadamy przy komputerze, część administracyjna to też fragment naszej codzienności.

Co oferujemy? 

- stabilne zatrudnienie w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Szczecinie,  możliwość rozwoju - uczymy się nie tylko na szkoleniach, ale również od siebie nawzajem, 

- udział w ciekawych projektach, 

- realny wpływ na życie innych osób.

Kogo szukamy?

Osób otwartych, chętnych do współpracy, które mają w sobie energię do działania. Jeśli nie masz jeszcze doświadczenia czy wykształcenia - nie martw się, nauczymy Cię wszystkiego. Ważne są: empatia, ciekawość drugiego człowieka i gotowość do nauki!

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zadzwoń: 690 129 096. A jeśli masz chwilę, to przyjdź do Centrum i zobacz, jak pracujemy! Daj znać, jak będziesz – chętnie Cię poznamy! Więcej informacji: http://www.wup.pl

Rekrutacja Szczecin:

https://wupszczecin.bip.gov.pl/oferty-pracy-w-wup/ogloszenie-o-naborze-na-stanowisko-mlodszego-doradcy-zawodowego-doradcy-zawodowego-starszego-doradcy-zawodowego-w-wydziale-poradnictwa-zawodowego-w-szczecinie-oferta-nr-25-2025.html

Rekrutacja Koszalin:

https://wupszczecin.bip.gov.pl/oferty-pracy-w-wup/ogloszenie-o-naborzena-stanowisko-mlodszego-doradcy-zawodowego-doradcy-zawodowego-starszego-doradcy-zawodowego-w-wydziale-poradnictwa-zawodowego-biuro-centrum-poradnictwa-zawodowego-w-koszalinie-oferta-26-2025.html

Informacje o publikacji dokumentu


Nabór wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej dla osób bezrobotnych

 

Nabór wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej dla osób bezrobotnych

Regulamin rozpatrywania wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej.


Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie informuje, że dysponuje środkami finansowymi na podjęcie działalności gospodarczej dla osób bezrobotnych.

Wnioski realizowane będą ze środków:

  • projektu Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy w powiecie stargardzkim (III)  współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w ramach działania 6.1 w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027 (FEPZ 2021-2027);
  • Funduszu Pracy.  

Środki będą przyznawane zgodnie z założeniami ww. projektu.

1. Warunki dla osób bezrobotnych.

Do projektu zostaną zakwalifikowane następujące osoby bezrobotne:

•osoby, które ukończyły 18 rok życia i nie ukończyły 30 roku życia (tj. do dnia 30 urodzin), 

•osoby, które ukończyły 55 rok życia,

•osoby długotrwale bezrobotne (tj.: osoby bezrobotne, które pozostającą w rejestrze powiatowego urzędu pracy łącznie przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat, z wyłączeniem okresów odbywania stażu i przygotowania zawodowego dorosłych),

•kobiety,

•osoby o niskich kwalifikacjach (tj. osoby, które posiadają wykształcenie niepełne podstawowe, podstawowe, gimnazjalne, zawodowe lub średnie i nie posiadają wykształcenia policealnego lub pomaturalnego),

•osoby z niepełnosprawnościami.  

UWAGA!

Uczestnik projektu nie może otrzymać wsparcia w więcej niż jednym projekcie z zakresu aktywizacji społeczno-zawodowej dofinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) niezależnie od instytucji udzielającej wsparcia.


2. Osoby zainteresowane uzyskaniem środków z FEPZ 2021-2027 na podjęcie działalności gospodarczej, muszą udokumentować fakt ukończenia szkolenia z zakresu przedsiębiorczości.


Szkolenie należy odbyć we własnym zakresie.

Bezpłatne szkolenie on-line dostępne jest między innymi na stronie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, „Jak założyć własną firmę?"

https://akademia.parp.gov.pl/course/view.php?id=197


3. Udział w projekcie osoby młodej w wieku poniżej 30 roku życia poprzedzony będzie oceną umiejętności cyfrowych oraz – w razie potrzeby – uzupełnieniem poziomu kompetencji.

 
Ocena umiejętności cyfrowych dokonywana jest przez pracownika urzędu – doradcę ds. zatrudnienia.

4. Osoby, które otrzymają środki na działalność gospodarczą mają obowiązek utrzymania działalności gospodarczej przez okres co najmniej 15 miesięcy.  

5. Na etapie wniosku, osoba bezrobotna musi zaproponować zabezpieczenie ewentualnego zwrotu środków. Szczegółowe informacje dotyczące zabezpieczenia:

WYJAŚNIENIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZEŃ

Uwaga!
Wnioski osób bezrobotnych, które nie spełnią ww. kryteriów realizowane będą ze środków Funduszu Pracy.

Wnioski o przyznanie środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej przyjmowane będą od dnia 25.09.2025 r. do dnia 09.10.2025 r.
O sposobie rozpatrzenia wniosku osoby bezrobotne zostaną poinformowane w terminie do 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.
 
Urząd dysponuje środkami na udzielenie wsparcia dla 23 osób w kwocie nieprzekraczającej 45.000,00 złotych.

Obowiązujące formularze wniosków można pobrać ze  strony internetowej 
stargard.praca.gov.pl w zakładkach:
- dokumenty do pobrania,

- bezrobotni i poszukujący pracy,
- środki na podjęcie działalności gospodarczej.
 

FORMULARZE WNIOSKÓW

Informacje merytoryczne dotyczące warunków przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej można uzyskać:

•telefonicznie pod numerem tel.: (91) 834-53-60 lub (91) 834-53-61
•osobiście po wcześniejszym umówieniu przez stronę internetową
 https://bezkolejki.eu/pupstargard (dotacje na rozpoczęcie działalności) lub,
•osobiście po pobraniu numerka z biletomatu w siedzibie PUP Stargard (dotacje na rozpoczęcie działalności).

WAŻNE INFORMACJE:
 
Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie informuje, że:

1. bezzwrotne środki publiczne na podjęcie działalności gospodarczej, można pozyskać tylko jeden raz w życiu, niezależnie od źródła finansowania (Fundusz Pacy, środki unijne, PFRON, inne środki publiczne) i niezależnie od instytucji, która takie środki przyznała

Podstawa prawna:
art. 148 ust. 1 pkt 4 
ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. 2025, poz. 620)

 

2. wszelkie wsparcie osobom bezrobotnym udzielane jest na podstawie indywidualnego planu działania; indywidualny plan działania przygotowywany jest, przy udziale osoby bezrobotnej, w trakcie kontaktu z doradcą ds. zatrudnienia.

Wnioski o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej należy składać po ustaleniu indywidualnego planu działania 
 
Podstawa prawna: art. 88 ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia.
 

UWAGA

Od dnia 01.01.2025 r. obowiązują kody PKD zgodnie z  Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2024 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD).

Informacje o publikacji dokumentu


Nabór wniosków o przyznanie środków z PFRON na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo działalności w formie spółdzielni socjalnej przez osoby niepełnosprawne

Nabór wniosków o przyznanie środków z PFRON na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo działalności w formie spółdzielni socjalnej przez osoby niepełnosprawne

Powiatowy Urząd Pracy w  Stargardzie informuje, iż dysponuje środkami z PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU REHABILITACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH (PFRON) na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo działalności w formie spółdzielni socjalnej przez osoby niepełnosprawne.

Urząd w 2025 r. dysponuje środkami z PFRON w łącznej kwocie 100.000,00 zł.

O przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo działalności w formie spółdzielni socjalnej mogą ubiegać się osoby niepełnosprawne posiadające status:

  • osoby bezrobotnej

lub

  • osoby poszukującej pracy niepozostającej w zatrudnieniu.

Wnioski przyjmowane są w okresie od dnia 25.09.2025 r. do dnia 09.10.2025 r.  
 
Osoba niepełnosprawna, może otrzymać z PFRON jednorazowo środki na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo na podjęcie działalności w formie spółdzielni socjalnej na jednego członka założyciela spółdzielni oraz na jednego członka przystępującego do spółdzielni socjalnej po jej założeniu, w wysokości:

  • nie wyższej niż sześciokrotność przeciętnego wynagrodzenia (tj. do kwoty 52.490,00 zł), w przypadku zobowiązania do prowadzenia działalności gospodarczej, rolniczej lub członkostwa w spółdzielni socjalnej nieprzerwanie przez okres co najmniej 12 miesięcy,
  • wynoszącej od sześciokrotności do piętnastokrotności przeciętnego wynagrodzenia, w przypadku zobowiązania do prowadzenia działalności gospodarczej, rolniczej lub członkostwa w spółdzielni socjalnej nieprzerwanie przez okres co najmniej 24 miesięcy.

Środki mogą zostać przyznane, jeżeli osoba niepełnosprawna nie otrzymała wcześniej bezzwrotnych środków publicznych na ten cel.
 

Na etapie wniosku, osoba niepełnosprawna musi zaproponować zabezpieczenie ewentualnego zwrotu środków. Szczegółowe informacje dotyczące zabezpieczenia:

WYJAŚNIENIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZEŃ
 

Informacje merytoryczne dotyczące warunków przyznawania środków z PFRON na podjęcie działalności można uzyskać:

  • telefonicznie pod numerami tel.: (91) 834-53-61,  (91) 834-53-57

lub

lub

  • osobiście po pobraniu numerka z biletomatu w siedzibie PUP Stargard (dotacje na rozpoczęcie działalności).

Obowiązujące formularze wniosków można pobrać ze  strony internetowej stargard.praca.gov.pl w zakładkach:

  • dokumenty do pobrania,
  • bezrobotni i poszukujący pracy,
  • środki na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo działalności w formie spółdzielni socjalnej dla osób niepełnosprawnych.

FORMULARZE WNIOSKÓW

Informacje o publikacji dokumentu


Informacja o projekcie w ramach programu FEPZ-III edycja (zmiana do projektu Aneks nr 1)

 

Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie jest realizatorem projektu pt. Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy w powiecie stargardzkim (III)

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Działania 6.1 Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027.

Okres realizacji projektu: od 01 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2026 r.

Rekrutacja uczestników do projektu prowadzona jest w sposób ciągły w zależności od formy wsparcia, zgodnie z ogłoszonymi naborami wniosków – nie dłużej niż do dnia 31.12.2026 r. lub do zamknięcia naboru, czy wyczerpania środków finansowych.

Cel projektu:

Celem projektu jest zwiększenie możliwości zatrudnienia klientów Powiatowego Urzędu Pracy w Stargardzie znajdujących się w trudnej sytuacji na rynku pracy, tj. osób w wieku 18-29 lat, osób w wieku 55 lat i więcej, osób długotrwale bezrobotnych, kobiet, osób
o niskich kwalifikacjach oraz osób  z niepełnosprawnościami.

Grupy docelowe – uczestnicy projektu:

Projekt obejmie wsparciem grupę odbiorców wskazaną w Regulaminie naboru nr FEPZ. 06.01-IP.01-001/25, którą stanowią klienci Powiatowego Urzędu Pracy w Stargardzie znajdujący się w trudnej sytuacji na rynku pracy, tj.

  • osoby w wieku 18-29 lat,
  • osoby w wieku 55 lat i więcej,
  • osoby długotrwale bezrobotne,
  • kobiety,
  • osoby o niskich kwalifikacjach,
  • osoby z niepełnosprawnościami

– 214 osób (110 kobiet / 104 mężczyzn).

Zadania  realizowane w projekcie:

  • Indywidualny Plan Działania, pośrednictwo pracy i/lub poradnictwo zawodowe: obligatoryjnie dla wszystkich uczestników projektu utworzenie lub modyfikacja IPD, w którym określona będzie ścieżka wsparcia, zgodnie z rozpoznanymi potrzebami uczestnika oraz doradztwo zawodowe i/lub pośrednictwo pracy - 214 K/M;
  • Staż: skierowanie na staż - 71 osób K/M;
  • Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej: przyznanie bezzwrotnej dotacji – 66 osób K/M;
  • Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy - zatrudnienie - 29 osób KiM;
  • Szklenia: skierowanie na szkolenia zgodnie z IPD - 48 osób K/M – ich efektem będzie uzyskanie kwalifikacji po opuszczeniu programu zgodnie z definicją wskaźnika rezultatu bezpośredniego zawartą w LWK 2021-2027 .

Uczestnik projektu nie może otrzymać wsparcia w więcej niż jednym projekcie z zakresu aktywizacji społeczno-zawodowej dofinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) niezależnie od instytucji udzielającej wsparcia.

Udział w projekcie osoby młodej w wieku 18-29 lat poprzedzony jest oceną umiejętności cyfrowych oraz – w razie potrzeby – uzupełnieniem poziomu kompetencji. Ocena umiejętności cyfrowych dokonywana jest przez pracownika urzędu – doradcę
ds. zatrudnienia.

Rezultaty projektu:

  • Głównym rezultatem projektu będzie podjęcie zatrudnienia przez co najmniej 97 osób zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie pracy w Stargardzie.
  • Co najmniej 20% uczestników projektu uzyska kwalifikacje po opuszczeniu programu (tj. minimum 43 os. - 16K/27M).
  • Zakłada się realizację minimalnego poziomu efektywności zatrudnieniowej na poziomie minimum 60%.

Wartość projektu wynosi: 5 783 054,11 zł

  • Wkład Europejski Fundusz Społeczny Plus:  4 915 596,03 zł
  • Wkład krajowy:                                                      867 458,08 zł

Projekt jest realizowany zgodnie z zasadami polityk wspólnotowych.

 Po szczegółowe informacje zapraszamy do:

Osoby bezrobotne zainteresowane odbyciem stażu w celu uzyskania dodatkowych informacji proszone są o zgłaszanie do doradcy ds. zatrudnienia w godzinach od 08:00 do 14:00 lub telefonicznie pod nr tel. (91) 578-40-14 wew. od 64 do 69 lub pod nr tel. (91) 834-53-23, (91) 834-53-53 lub osobiście po wcześniejszym umówieniu wizyty telefonicznie pod nr (91) 834 53-23, (91) 834-53-53 lub przez stronę internetową http://bezkolejki.eu/pupstargard (staże).

Informacje merytoryczne dotyczące warunków uzyskania środków na podjęcie działalności gospodarczej udzielane są w pok. 305, III piętro osobiście po wcześniejszym umówieniu wizyty oraz telefonicznie pod numerami telefonów: (91) 834-53-60, (91) 834-53-61.

Informacje merytoryczne dotyczące refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy można uzyskać w pok. 304, III piętro osobiście po wcześniejszym umówieniu wizyty lub pod numerem telefonu: (91) 834-53-27.

Informacje merytoryczne dotyczące szkoleń można uzyskać w pok. 103, I piętro lub pod numerami telefonów: (91) 834-53-46, (91) 834-53-36, (91) 834-53-37.

#FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie

nabory https://stargard.praca.gov.pl/aktualne-nabory



 

Informacje o publikacji dokumentu


Nabór wniosków o finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców ze środków Rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)

Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie informuje, że w 2025 r. dysponuje środkami

Rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) w wysokości 100.000,00 zł.

Planowana liczba osób, które zostaną objęte dofinansowaniem ze środków Rezerwy KFS:

 10 osób (koszt jednostkowy - 10.000,00 zł).

 

Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie ogłasza nabór wniosków o finansowanie

ze środków Rezerwy KFS kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy

Finansowanie kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy może być przeznaczone na:

  • kursy i studia podyplomowe realizowane z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą,
  • egzaminy umożliwiające uzyskanie dyplomów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych,
  • badania lekarskie i psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu,
  • ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z podjętym kształceniem.

Środki Rezerwy KFS w 2025 r. mogą zostać przeznaczone na finansowanie działań, związanych z kształceniem ustawicznym pracowników i pracodawcy, zgodnych z ustalonymi priorytetami, tj. na:

  1. Wsparcie rozwoju i umiejętności osób po 50 roku życia.
  2. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności.
  3. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z niskim wykształceniem.
  4. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w obszarach/branżach, które powiatowe urzędy pracy określą na podstawie wybranych przez siebie dokumentów strategicznych, analiz czy planów rozwoju  jako istotne dla danego powiatu czy województwa.

Informacja dodatkowa dotycząca priorytetów wydatkowania Rezerwy KFS w 2025

Elementy brane pod uwagę przy rozpatrywaniu wniosku:

  1. zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok;
  2. zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
  3. koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
  4. posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
  5. w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
  6. plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
  7. możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitu środków KFS.

Rozpatrywane będą wnioski złożone wraz załącznikami w terminie naboru.

Do wniosku pracodawca załącza:

  1. zaświadczenia lub oświadczenie o pomocy de minimis, w zakresie, o którym mowa w art. 37 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
  2. informacje określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
  3. kopię dokumentu potwierdzającego oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności – w przypadku braku wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
  4. program kształcenia ustawicznego lub zakres egzaminu;
  5. wzór dokumentu potwierdzającego kompetencje nabyte przez uczestników, wystawianego przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego, o ile nie wynika on z przepisów powszechnie obowiązujących.

W przypadku niedołączenia wymaganych załączników wniosek pozostanie bez rozpatrzenia, o czym pracodawca zostanie poinformowany na piśmie.

W przypadku, gdy wniosek będzie wypełniony nieprawidłowo pracodawcy wyznaczony zostanie termin (nie krótszy niż 7 dni i nie dłuższy niż 14 dni) do jego poprawienia.

W przypadku niepoprawienia wniosku we wskazanym terminie, wniosek pozostanie bez rozpatrzenia, o czym pracodawca zostanie poinformowany na piśmie.

Wnioski od pracodawców zainteresowanych tą formą wsparcia przyjmowane będą od 16.10.2025 r. do 23.10.2025 r.

W aktualnym naborze przyjmowane są wnioski obejmujące kształcenie ustawiczne rozpoczynające się nie wcześniej niż 01.12.2025 r. i nie później niż dnia 10.12.2025 r.

UWAGA!!!

W 2025 r. obowiązują nowe formularze wniosków

Finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy stanowi pomoc de minimis i udzielane jest na warunkach określonych w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L, 2023/2831 z 15.12.2023).

Obowiązujące druki wniosków można pobrać ze strony internetowej stargard.praca.gov.pl w zakładkach:

- dokumenty do pobrania

- pracodawcy i przedsiębiorcy

- Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)

FORMULARZE WNIOSKÓW

Informacje merytoryczne dotyczące KFS można uzyskać:

• telefonicznie pod numerem tel.: (91) 834-53-41, lub
• osobiście po wcześniejszym umówieniu przez stronę internetową
 https://bezkolejki.eu/pupstargard (Refundacje i KFS) lub,
• osobiście po pobraniu numerka z biletomatu w siedzibie PUP Stargard (Refundacje i KFS).

 

Wnioski można składać:

- osobiście w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy, ul. Pierwszej Brygady 35, 73-110 Stargard

- elektronicznie, przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego poprzez:

- e-Doręczenia:        AE:PL-48970-89180-TFHWU-25

- ePUAP:                   /pupstargard/SkrytkaESP,

- przesyłając tradycyjną pocztą na adres Powiatowy Urząd Pracy, ul. Pierwszej Brygady 35, 73-110 Stargard.

UWAGA!!!

Informacje o kolejnych naborach wniosków będą ogłaszane na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy.

 

Informacje o publikacji dokumentu


Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS) - Rezerwa

Informacje o publikacji dokumentu


Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS) - Rezerwa

Informacje o publikacji dokumentu


Świadczenia

Informacje o publikacji dokumentu


Bon na kształcenie ustawiczne

Informacje o publikacji dokumentu


Szkolenia

Informacje o publikacji dokumentu


Roboty publiczne

Informacje o publikacji dokumentu


Prace interwencyjne

Informacje o publikacji dokumentu


Nabór wniosków o przyznanie bonu na kształcenie ustawiczne

Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie informuje, iż w 2025 r. dysponuje środkami finansowymi na realizację bonów na kształcenie ustawiczne w wysokości 50 000,00 zł.

Bon na kształcenie ustawiczne może zostać przyznany bezrobotnemu lub poszukującemu pracy zarejestrowanemu w Powiatowym Urzędzie Pracy w Stargardzie, w oparciu o diagnozę zapotrzebowania na zawody, umiejętności lub kwalifikacje na rynku pracy lub zgłoszenie pracodawcy lub przedsiębiorcy. PUP finansuje koszty wskazane we wniosku, do wysokości przeciętnego wynagrodzenia obowiązującego w dniu przyznania bonu, a koszty przekraczające ten limit finansuje bezrobotny lub poszukujący.

W ramach bonu na kształcenie ustawiczne PUP może sfinansować bezrobotnemu lub poszukującemu pracy:

  • koszt należny instytucji szkoleniowej za realizację jednego lub kilku szkoleń;
  • koszt należny organizatorowi studiów podyplomowych;
  • koszty potwierdzenia nabycia wiedzy i umiejętności lub koszty uzyskania dokumentów   potwierdzających nabycie wiedzy i umiejętności.

Pierwszeństwo w skierowaniu do udziału w formach pomocy przysługuje:

  • bezrobotnym posiadającym Kartę Dużej Rodziny, o której mowa w art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny;​​​​​
  • bezrobotnym powyżej 50 roku życia;
  • bezrobotnym bez kwalifikacji zawodowych;
  • bezrobotnym niepełnosprawnym;
  • długotrwale bezrobotnym;
  • bezrobotnym i poszukującym pracy, będącym osobami do 30 roku życia;
  • bezrobotnym samotnie wychowującym co najmniej jedno dziecko.

Kryteria rozpatrywania wniosków:

  • określony Indywidualny plan działania –IPD (dot. bezrobotnych i poszukujących pracy do 30 r. ż.)*;
  • kompletność i poprawność złożonego wniosku;
  • dotychczasowe wsparcie udzielone przez PUP;
  • zgodność zakresu wnioskowanego wsparcia z zawodami deficytowymi określonymi w Barometrze zawodów 2025 dla województwa zachodniopomorskiego lub powiatu stargardzkiego lub zgłoszenie pracodawcy/przedsiębiorcy;
  • kolejność zgłoszeń.

*W celu określenia lub weryfikacji/aktualizacji IPD należy zgłosić się do wyznaczonego doradcy ds. zatrudnienia (pok. 06, parter).

Wnioski od bezrobotnych/poszukujących pracy zainteresowanych tą formą wsparcia będą przyjmowane od 09.09.2025 r. do 26.09.2025 r. lub do  wyczerpania środków finansowych.

Obowiązujące druki wniosków można pobrać ze strony internetowej stargard.praca.gov.pl w zakładkach:

  • dokumenty do pobrania
  • bezrobotni i poszukujący pracy
  • bon na kształcenie ustawiczne

 FORMULARZE WNIOSKÓW
 

Wnioski można składać:

  • osobiście w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy, ul. Pierwszej Brygady 35, 73-110 Stargard – pokój 103 I piętro
  • elektronicznie, przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego poprzez:
    • e-Doręczenia: AE:PL-48970-89180-TFHWU-25
    • ePUAP   /pupstargard/SkrytkaESP,
  • przesyłając tradycyjną pocztą na adres Powiatowy Urząd Pracy, ul. Pierwszej Brygady 35, 73-110 Stargard.

O sposobie rozpatrzenia wniosku o przyznanie bonu na kształcenie ustawiczne  wnioskodawcy zostaną poinformowani w terminie do 30 dni od dnia złożenia wniosku.


Informacje merytoryczne dotyczące dofinansowania szkolenia można uzyskać:

  • telefonicznie pod nr tel. (91) 834-53-36, (91) 834-53-46;
  • osobiście po pobraniu numerka z biletomatu znajdującego się w siedzibie PUP Stargard (szkolenia/podnoszenie kwalifikacji).
Informacje o publikacji dokumentu


Środki z PFRON na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo działaności w formie spółdzielni socjalnej dla osób niepełnosprawnych

Informacje o publikacji dokumentu


Środki na podjęcie działalności gospodarczej

Informacje o publikacji dokumentu


Nabór wniosków o zorganizowanie staży finansowanych ze środków Funduszu Pracy

Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie informuje, iż dysponuje środkami finansowymi  Funduszu Pracy na realizację staży.

​​​​​Do odbywania stażu może zostać skierowany:

  • bezrobotny,
  • poszukujący pracy niezatrudniony i niewykonujący innej pracy zarobkowej opiekun osoby niepełnosprawnej

zarejestrowany w Powiatowym Urzędzie Pracy w Stargardzie.

Pierwszeństwo w skierowaniu do udziału w formach pomocy przysługuje:

  • ​​​​​bezrobotnym posiadającym Kartę Dużej Rodziny,
  • bezrobotnym powyżej 50 roku życia,
  • bezrobotnym bez kwalifikacji zawodowych,
  • bezrobotnym niepełnosprawnym,
  • długotrwale bezrobotnym,
  • bezrobotnym i poszukującym pracy, będącymi osobami do 30 roku życia,
  • bezrobotnym samotnie wychowującym co najmniej jedno dziecko.

Osoba nie może odbywać stażu u tego samego organizatora, u którego wcześniej odbywała staż, była zatrudniona, w tym jako młodociany pracownik w celu przygotowania zawodowego lub wykonywała inną pracę zarobkową, jeżeli od dnia zakończenia poprzedniego stażu, zatrudnienia lub wykonywania innej pracy zarobkowej u tego organizatora nie upłynęło co najmniej 24 miesiące. Łączny okres staży realizowanych przez osobę skierowaną u tego samego organizatora nie może przekroczyć 12 miesięcy. Łączny okres staży odbywanych przez skierowanego nie może przekroczyć 24 miesięcy w okresie kolejnych 10 lat.

Informacje dla Organizatora stażu:

  • Staż może zostać przyznany na okres od 3 miesięcy do 6 miesięcy.
  • Czas realizacji programu stażu przez osobę odbywającą staż nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy, w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 1 miesiąca. Czas realizacji programu stażu osoby będącej osobą niepełnosprawną zaliczoną do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności nie może przekraczać 7 godzin na dobę i 35 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy, w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 1 miesiąca. Czas realizacji programu stażu przez osobę odbywającą staż nie może być krótszy niż 20 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy, w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 1 miesiąca.W przypadku niższego miesięcznego wymiaru stażu wysokość stypendium ustala się proporcjonalnie.
  • ​​​​​​​​​​Organizator stażu przed powierzeniem osobie skierowanej do odbycia stażu wykonywania zadań przewidzianych programem stażu kieruje osobę, na własny koszt, na wstępne badania lekarskie, na zasadach przewidzianych dla pracowników, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 229 § 8 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.

Efektywność zatrudnieniowa:

Założeniem wsparcia udzielanego przez Urząd jest wymóg efektywności zatrudnieniowej podejmowanych działań. 

Jako efektywność zatrudnieniową rozumie się zatrudnienie osoby bezrobotnej po zakończonym stażu w ramach:

  • umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy na okres co najmniej jednego miesiąca z minimalnym wynagrodzeniem za ten okres,
  • umowy zlecenia na okres co najmniej jednego miesiąca; z tytułu wykonywania umowy zlecenia Organizator musi wypłacić wynagrodzenie w wysokości co najmniej minimalnego wynagrodzenia za pracę za ww. jeden miesiąc lub za każdy miesiąc wykonywania zlecenia, jeśli umowa zostanie zawarta na okres dłuższy niż jeden miesiąc, niezależnie od liczby przepracowanych przez zleceniobiorcę godzin (należy ustalić taką wysokość stawki godzinowej za wykonywanie zlecenia, aby po przemnożeniu przez liczbę przepracowanych godzin uzyskać kwotę minimalnego wynagrodzenia za pracę).

Wnioski od organizatorów zainteresowanych zorganizowaniem staży przyjmowane będą od dnia 11.09.2025 r. do momentu zamknięcia naboru. 

UWAGA!!!
W 2025 r. obowiązują nowe wzory wniosków o staż.

Obowiązujące druki wniosków można pobrać ze strony internetowej stargard.praca.gov.pl w zakładkach:

Informacja w sprawie staży:

  • dla osób bezrobotnych– u doradcy klienta osobiście lub pod nr tel. (91) 578-40-14 wew. od 64 do 69 lub pod nr tel. (91) 834-53-23, (91) 834-53-53 lub osobiście po wcześniejszym umówieniu wizyty telefonicznie pod nr (91) 834 53-23, (91) 834-53-53 lub przez stronę internetową https://bezkolejki.eu/pupstargard (staże);
  • dla organizatorów – pod nr tel. (91) 834-53-23, (91) 834-53-53 lub osobiście po  umówieniu wizyty telefonicznie pod nr (91) 834 53-23, (91) 834-53-53 lub przez stronę internetową https://bezkolejki.eu/pupstargard (staże).

Wnioski można składać:

  • osobiście w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy, ul. Pierwszej Brygady 35, 73-110 Stargard;
  • elektronicznie, przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego poprzez: e-Doręczenia: AE:PL-48970-89180-TFHWU-25,​​​​​​; ePUAP:/pupstargard/SkrytkaESP;
  • przesyłając tradycyjną pocztą na adres: Powiatowy Urząd Pracy, ul. Pierwszej Brygady 35, 73-110 Stargard.

Informacje o publikacji dokumentu


Zatrudnianie cudzoziemców

Informacje o publikacji dokumentu


Staż finansowany ze środków krajowych (Fundusz Pracy - FP)

Informacje o publikacji dokumentu


Nabór wniosków o finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)

Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie informuje, że w 2025 r. dysponuje środkami

Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) w wysokości 360.000,00 zł.

Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie ogłasza nabór wniosków o finansowanie

z KFS kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy

Informujemy, że zgodnie z Komunikatem z dnia 26.08.2025 r. zamieszczonym na stronie stargard.praca.gov.pl, w zakładce aktualności:

  1. koszt wsparcia z KFS na jednego uczestnika nie może przekroczyć kwoty 17.000,00 zł,
  2. w pierwszej kolejności realizowane będą wnioski złożone przez pracodawców, którzy nie korzystali z KFS w 2024 r. oraz w 2025 r.

Finansowanie kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy może być przeznaczone na:

  • kursy i studia podyplomowe realizowane z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą,
  • egzaminy umożliwiające uzyskanie dyplomów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych,
  • badania lekarskie i psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu,
  • ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z podjętym kształceniem.

Środki KFS w 2025 r. mogą zostać przeznaczone na finansowanie działań, związanych z kształceniem ustawicznym pracowników i pracodawcy, zgodnych z ustalonymi priorytetami, tj. na:

  1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.
  2. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
  3. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.
  4. Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.
  5. Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.
  6. Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.
  7. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.
  8. Rozwój umiejętności cyfrowych.
  9. Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.
  1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z wprowadzaniem elastycznego czasu pracy z zachowaniem poziomu wynagrodzenia lub rozpowszechnianiem w firmach work-life balance – priorytet dodany w kwietniu 2025 r.

Informacja dodatkowa dotycząca priorytetów wydatkowania KFS w 2025

Elementy brane pod uwagę przy rozpatrywaniu wniosku:

  1. zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok;
  2. zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
  3. koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
  4. posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
  5. w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
  6. plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
  7. możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitu środków KFS.

Rozpatrywane będą wnioski złożone wraz załącznikami w terminie naboru.

Do wniosku pracodawca załącza:

  1. zaświadczenia lub oświadczenie o pomocy de minimis, w zakresie, o którym mowa w art. 37 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
  2. informacje określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
  3. kopię dokumentu potwierdzającego oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności – w przypadku braku wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
  4. program kształcenia ustawicznego lub zakres egzaminu;
  5. wzór dokumentu potwierdzającego kompetencje nabyte przez uczestników, wystawianego przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego, o ile nie wynika on z przepisów powszechnie obowiązujących.

W przypadku niedołączenia wymaganych załączników wniosek pozostanie bez rozpatrzenia, o czym pracodawca zostanie poinformowany na piśmie.

W przypadku, gdy wniosek będzie wypełniony nieprawidłowo pracodawcy wyznaczony zostanie termin (nie krótszy niż 7 dni i nie dłuższy niż 14 dni) do jego poprawienia.

W przypadku niepoprawienia wniosku we wskazanym terminie, wniosek pozostanie bez rozpatrzenia, o czym pracodawca zostanie poinformowany na piśmie.

Wnioski od pracodawców zainteresowanych tą formą wsparcia przyjmowane będą od 02.09.2025 r. do 08.09.2025 r.

W aktualnym naborze przyjmowane są wnioski obejmujące kształcenie ustawiczne rozpoczynające się nie wcześniej niż dnia 20.10.2025 r. i nie później niż dnia 21.11.2025 r.

UWAGA!!!

W naborze obowiązują nowe formularze wniosków.

Finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy stanowi pomoc de minimis i udzielane jest na warunkach określonych w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L, 2023/2831 z 15.12.2023).

Obowiązujące druki wniosków można pobrać ze strony internetowej stargard.praca.gov.pl w zakładkach:

- dokumenty do pobrania

- pracodawcy i przedsiębiorcy

- Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)

FORMULARZE WNIOSKÓW

Informacje merytoryczne dotyczące Krajowego Funduszu Szkoleniowego można uzyskać:

- telefonicznie pod nr tel. (91) 834-53-41 lub

 - osobiście po umówieniu wizyty przez stronę internetową https://bezkolejki.eu/pupstargard (Refundacje i KFS), lub

- osobiście po pobraniu numerka z biletomatu w siedzibie PUP Stargard (Refundacje i KFS).

Wnioski można składać:

- osobiście w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy, ul. Pierwszej Brygady 35, 73-110 Stargard

- elektronicznie, przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego poprzez:

- e-Doręczenia:           AE:PL-48970-89180-TFHWU-25

- ePUAP:                    /pupstargard/SkrytkaESP,

- przesyłając tradycyjną pocztą na adres Powiatowy Urząd Pracy, ul. Pierwszej Brygady 35, 73-110 Stargard.

UWAGA!!!

Informacje o kolejnych naborach wniosków będą ogłaszane na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy.

 

Informacje o publikacji dokumentu